Samsung potwierdza: budujemy własny zegarek. Apple tym razem będzie drugi?

Samsung potwierdza: budujemy własny zegarek. Apple tym razem będzie drugi?19.03.2013 13:00
fot. Johan Loekito
Adrian Nowak

Kolejna fala gadżetów w postaci nowoczesnych zegarków może tym razem wypłynąć najpierw od Samsunga, a nie firmy Apple. Koreański koncern zapewnia, że pracuje nad tego typu urządzeniem już od bardzo dawna.

Doskonale wiemy, jak świetnie Samsungowi udało się dogonić i wyprzedzić firmę Apple na rynku smartfonów. Według danych zebranych przez Bloomberga w ostatnim kwartale ubiegłego roku azjatycka spółka odpowiadała za 29% dostaw wszystkich smartfonów, a Apple tylko za 21%. Warto przy tym zauważyć, że to jednak gigant z Cupertino zarobił na nowoczesnych gadżetach więcej, bo po prostu sprzedaje je ze znacznie wyższymi marżami.

Wzrost rynku smartfonów będzie jednak w kolejnych latach słabł. W tym roku powiększy się o 27%, jednak już w 2017 ma zyskać tylko 9,8%. Największe technologiczne koncerny z pewnością nie chcą obserwować spadku swoich przychodów, a kolejne lubiane przez użytkowników gadżety wydają się najlepszym sposobem na uniknięcie kryzysu.

O tym, że Apple pracuje nad własnym zegarkiem, mówiło się już w ubiegłym roku, jednak kalifornijski gigant nie ma w zwyczaju komentować plotek. Lee Young Hee, wiceprezes mobilnego oddziału Samsunga, okazał się bardziej wylewny:

Przygotowujemy zegarek już od bardzo dawna. Pracujemy bardzo ciężko nad tym, by się na niego przygotować. Opracowujemy wiele produktów, które pojawią się w przyszłości. Zegarek jest jednym z nich.

Niestety przy okazji nie ujawniono żadnych szczegółowych informacji na temat urządzenia. Samsung nie musi się śpieszyć z jego udostępnianiem, bo przyzwyczajenie użytkowników do nowego produktu bez wątpienia nie będzie najłatwiejszym zadaniem. Koreańczycy mogą równie dobrze poczekać, aż swoje rozwiązanie zaprezentuje Apple, a dopiero później wkroczyć na przygotowany przez konkurenta grunt - podobnie zresztą jak to było w przypadku smartfonów czy tabletów.

Niewątpliwą przewagą Samsunga na rynku zegarków, wartym 60 miliardów dolarów w 2013 roku, może być cena. Choć ze względu na wyższe marże Apple generuje pokaźniejsze zyski, bez wątpienia ułatwia jednocześnie konkurentom zdobywanie rynku i dotarcie do mniej wymagających użytkowników.

Obecnie pewnym można być tylko jednego: w przyszłości będziemy świadkami rewolucji w świecie zegarków. Biorąc pod uwagę, że prawdopodobnie wszystkie największe technologiczne spółki pracują już nad tego typu gadżetami, nie unikniemy również bardzo zaciętej rywalizacji. Ostatecznie dla konsumentów nie ma jednak nic lepszego niż kilka dużych firm walczących o uwagę i pieniądze klientów.

Źródło: Bloomberg

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.