Awaria SkyCash zachwiała moją wiarę w płatności mobilne

Awaria SkyCash zachwiała moją wiarę w płatności mobilne12.04.2016 05:24
Źródło zdjęć: © pexels.com

SkyCash nie działa. Choć od wybuchu awarii minęło już kilkanaście godzin, wciąż nie wiadomo, co jest jej przyczyną i kiedy problemy zostaną zażegnane. Nie sama awaria jest jednak najgorsza.

Wczoraj ok. godziny 16:30 wsiadłem do autobusu i - jak zawsze - odpaliłem aplikację SkyCash w celu zakupu biletu. Niestety próba dokonania płatności zakończyła się wyświetleniem komunikatu o błędzie. No nic, może jakiś chwilowy problem z dostępem do sieci - pomyślałem. Wygrzebałem z portfela drobne, zakupiłem bilet w biletomacie i o całej sprawie zapomniałem.

W nocy kolejny raz uruchomiłem SkyCash, aby zakupić bilet na poranny pociąg i kolejny raz przywitał mnie komunikat o błędzie. Szybko zajrzałem więc na Stronę usługi na Facebooku. Bingo.

Rozumiem, awarie się zdarzają. Nic na świecie nie jest niezawodne, a już na pewno nie elektronika. Ale...

Dlaczego o problemach związanych z płatnościami dowiedziałem się na Facebooku?!

Podczas zakładania konta SkyCash prosi o podanie numeru telefonu, który jest skądinąd loginem. Jeszcze wczoraj mogłem się poprawnie zalogować, a komunikat o błędzie wyświetlany był dopiero przy próbie dokonania płatności, więc - jak mniemam - w wyniku awarii nie przepadły dane użytkowników, w tym ich numery.

W mojej opinii zanim ktokolwiek zabrał się za pisanie posta na Facebooka, do użytkowników powinien trafić SMS ze stosownym komunikatem. Pod wspomnianym wpisem pojawiają się komentarze osób, które dostęp do biletów straciły podczas jazdy pociągiem czy po opłaceniu parkingu. Osoby, które skorzystały z możliwości doładowania konta nie mają obecnie dostępu do środków. W moim przypadku jest to jakieś 150 zł.

Owszem, SkyCash zapewnia na Facebooku, że wszelkie reklamacje najpewniej będą rozpatrywane pozytywnie, ale zszarganych nerwów nikt nikomu nie zwróci. Awarie mogą dotknąć każdego, ale komunikacyjnie firma niestety zawiodła.

Uwielbiałem tę usługę, ale teraz do płatności mobilnych będę podchodził ostrożniej

Aplikacji SkyCash używam do kupowania biletów autobusowych i kolejowych od kilkunastu miesięcy. Cenię ją sobie za wygodę i regularne ratowanie mnie przed kolejkami. Pewnie będę używał jej nadal, ale niekoniecznie na dłuższych trasach.

PS Napisałem do BOK-u z prośbą o informacje dotyczące przyczyn awarii, przewidywanego czasu rozwiązania problemów i wyjaśnienie, dlaczego użytkownicy nie otrzymali bezpośredniego komunikatu o awarii. Gdy otrzymam odpowiedź, wpis zostanie zaktualizowany.

Aktualizacja

SkyCash już działa.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.