Słaba sprzedaż iPhone'a 5 to bujda?

Słaba sprzedaż iPhone'a 5 to bujda?19.01.2013 11:00
Apple | fot. iclarified.com
Michał Mynarski

Wall Street Journal niedawnym raportem o zmniejszeniu dostaw ekranów dla iPhone'ów, wywołało lawinę spekulacji o kondycji i przyszłości firmy Apple. Powoli nadchodzi czas sprawdzenia tego, co w owym artykule zawarło.

Wall Street Journal niedawnym raportem o zmniejszeniu dostaw ekranów dla iPhone'ów, wywołało lawinę spekulacji o kondycji i przyszłości firmy Apple. Powoli nadchodzi czas sprawdzenia tego, co w owym artykule zawarło.

Przypomnę, że popularny amerykański dziennik o tematyce gospodarczej wyłowił informacje, jakoby Apple zredukowało zamówienie na ekran do iPhone’a 5 w Q1 2013 o połowę, co według autorów tekstu, miało być reakcją na mniejsze niż oczekiwano zainteresowanie nowym smartfonem.

Od początku było wiele niewiadomych dotyczących tego raportu. Padała w nim liczba 65 milionów urządzeń, które rzekomo planował sprzedać gigant z Cuperitno. Jak słusznie zauważył Tero Kuittinen na łamach BGR, była to wartość wyciągnięta z kieszeni redaktora WSJ. Według ogólnych przewidywań sprzedaż wszystkich iPhone’ów podczas kwartału świątecznego miała oscylować około 52 milionów urządzeń, a od 30 do 40 mln z nich miało być iPhone'ami 5.

Jak połapały się szybko zachodnie media technologiczne, informacje o redukcji liczby zamówionych ekranów do iPhone'ów 5 (ze wspomnianych 65 mln) była bardzo mało precyzyjna. Niedługo później została ona usunięta z raportu WSJ, ale wieści o słabej sprzedaży nowych smartfonów Apple'a szybko się rozeszły. Dodatkowo, w zauważalny sposób wpłynęły one na ceny akcji Apple'a, które pierwszy raz od blisko roku spadła poniżej 500 dolarów. Czy rzeczywiście popularność iPhone'ów 5 zauważalnie spada, a firma z Cupertino wchodzi w ciężki okres?

Kevin Bostic z AppleInsider informuje, że banki inwestycyjne spodziewają się bardzo dobrych wyników sprzedaży iPhone’a w Q4. Nawet większych niż początkowo zakładały. Badacze z Piper & Jeffray twierdzą z kolei, że Apple podczas publikowania wyników kwartalnych powiadomi o około 50 milionach sprzedanych iPhone’ów.

Gene Munster z Piper & Jeffray powołuje się na opinię amerykańskich operatorów - AT&T, które stwierdziło, iż „iPhone pozwolił na zwiększenie bilansu rok do roku” i Verizon Wireless, które uznało, że iPhone pozwolił ustalić w tym roku rekord aktywacji w grudniu.

Muster poprawia również swoje szacunki dotyczące pierwszego kwartału 2013, redukując przewidzianą liczbę sprzedanych iPhone’ów o 5 milionów do 38. P&J spodziewają się również, że zaraz obok świetnej sprzedaży iPhone’ów Apple ogłosi sprzedaż iPadów na poziomie 25 milionów (20 duży i 5 mały).

Topeka Capital Markets w swoim raporcie ze środy jasno stwierdza, że dni największych innowacji są jeszcze przed Apple. Według analityka Briana White’a portfolio firmy nigdy wcześniej nie było tak silne, dlatego też firma ustaliła docelową cenę akcji w okresie 12 miesięcy na 1111 dolarów.

White zaznacza, że jego opinia jest oparta na fakcie ciągłego rozwoju rynku smartfonów i tabletów, w którym Apple ma ugruntowaną bardzo mocną pozycję. Druga sprawa to bardzo pozytywne oznaki z Państwa Środka, gdzie firma z Cupertino pracuje nad umową z największym operatorem komórkowym (który przy okazji jest największy na świecie).

Jak widać, według pierwszych przecieków od analityków, słaba sprzedaż iPhone’a może okazać się bujdą. Jednak ze wszelkimi wnioskami warto jeszcze się wstrzymać parę dni. W przyszłym tygodniu Apple wykłada karty na stół i cały świat będzie mógł powiedzieć „sprawdzam”.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.