Smartfony gorsze do rozmów od klasycznych telefonów?

Smartfony gorsze do rozmów od klasycznych telefonów?15.08.2011 14:00
Zasięg nie zawsze jest tam, gdzie być powinien | Trusted Reviews
Kamil Homziak

Choć smartfony bardzo dynamicznie zdobywają światowy rynek, ich ceny spadają, a możliwości rosną, to okazuje się, że nie do końca nadają się do podstawowej funkcji - dzwonienia. Tak przynajmniej wynika z analizy Ofcom, który stwierdza, że klasyczne telefony radziły sobie w tym aspekcie lepiej.

Choć smartfony bardzo dynamicznie zdobywają światowy rynek, ich ceny spadają, a możliwości rosną, to okazuje się, że nie do końca nadają się do podstawowej funkcji - dzwonienia. Tak przynajmniej wynika z analizy Ofcom, który stwierdza, że klasyczne telefony radziły sobie w tym aspekcie lepiej.

Problem dotyczy jednak głównie obszarów wiejskich, gdzie często brakuje zasięgu 3G, tak ważnego z punktu widzenia szybkiego Internetu mobilnego. Z przeprowadzonego badania wynika, że w telefonach 2G wygospodarowano więcej miejsca na anteny, dzięki czemu mają one mniej problemu z rozpoczynaniem oraz kończeniem rozmów tam, gdzie brak nadajników nowej generacji. Według autorów raportu, może wynikać to z faktu, że komórki starszego typu nie muszą przełączać się między sieciami 2G a 3G, co może czasami powodować nagłe zerwanie połączenia.

Ofcom sprawdził także jakość połączeń - ta jest taka sama w obu typach telefonów. Problemem jest natomiast to, że decydując się na zawarcie umowy z danym operatorem, zaledwie 30% osób sprawdza wcześniej zasięg sieci. Z raportu wynika jednak, że operatorzy systematycznie poprawiają dostępność swoich usług na obszarach o mniejszym zaludnieniu oraz wewnątrz budynków, choć czasami w danym miejscu brakuje łączności tam, gdzie według mapy zasięgu operatora być powinna lub też dostępna jest mniej zaawansowana technologia (np. 2G zamiast 3G, UMTS zamiast HSDPA itp.). Tego typu bolączki dotyczą jednak prawdopodobnie każdego operatora na świecie i nie zawsze wynikają z jego złej woli.

Źródło: Telegraph

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.