Smartfony – jakie widzimy trendy na rynku?

Smartfony – jakie widzimy trendy na rynku?26.06.2019 14:41
Redakcja Komórkomanii

W którą stronę zmierzają kolejne modele smartfonów? Czego można spodziewać się w przyszłości? Poniżej dzielimy się z wami kilkoma obserwacjami na temat branży.

Mniej portów

To chyba jeden z najbardziej wyraźnych trendów. W kolejnych modelach smartfonów coraz rzadziej pojawia się gniazdo słuchawkowe. Z jednej strony wiele osób jedynie wzruszy na to ramionami – w końcu coraz popularniejsze są słuchawki bezprzewodowe. Z drugiej nadal część osób woli rozwiązania przewodowe i może na to odrobinę narzekać. Trend jednak pozostaje trendem i wszystko wskazuje na to, że nabiera rozpędu.

Odwieczny problem baterii

W tej mierze sprawa jest naprawdę ciekawa. Baterie montowane w telefonach mają coraz większą pojemność i teoretycznie można by się spodziewać, iż przełoży się to odpowiednio dłuższy czas aktywności urządzenia. Ba, często można spotkać „fan boyów” konkretnego modelu czy marki, uparcie twierdzących, że ich telefon wytrzymuje na jednym ładowaniu kilka dni. Życie jednak pokazuje, że tak pięknie nie jest, a smartfony to zdecydowanie nie to samo, co telefony outdoorowe.

Jeżeli ktoś aktywnie korzysta z sieci i aplikacji, siłą rzeczy przynajmniej raz dziennie doładowuje baterię. Jeżeli pomimo aktywnego wykorzystania sprzętu może sobie pozwolić na ładowanie co dwa dni – gratulacje, urządzenie jest naprawdę energooszczędne.

Warto jednak wiedzieć, iż prace nad lepszymi bateriami do smartfonów trwają i za jakiś czas można oczekiwać przełomu w tej dziedzinie. Oby!

Lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni

Od dłuższego czasu smartfony projektowane są tak, aby jak największa część przedniej powierzchni została wykorzystana jako ekran. Zmniejsza się odstępy od krawędzi, czasem wręcz do niej dochodząc. Ba, na rynku pojawiły się już i takie smartfony, których ekran obejmuje wręcz całość przedniej strony, chowając kamerę za wyświetlaczem – i zapewne takie podejście z czasem upowszechni się na rynku.

Skoro mowa o wykorzystaniu przestrzeni – warto zwrócić uwagę i na to, że jednym z trendów jest dążenie do zmniejszenia grubości telefonu. W końcu smartfony, jak sama nazwa wskazuje, mają być „smart”.

Wyższa trwałość

Nic tak nie irytuje w przypadku droższych modeli, jak przypadkowe uszkodzenie. Dlatego też już od kilku lat smartfony z wyższej półki coraz częściej wypuszczane są wraz z informacją o odporności na zarysowania, wilgoć czy kurz. Mówi się przy tym o trwałości IP67, IP68, a czasem i wyższej. W praktyce niestety nie jest tak dobrze, jak w podobnie oznaczonych telefonach outdoorowych, ale z drugiej strony i ich zastosowanie jest kompletnie inne. Tak czy inaczej – choć warto takie telefony mimo wszystko chronić dodatkową folią ochronną i futerałem, to widać, że producenci zaczęli dostrzegać problem.

Widmo zmian?

Banałem jest stwierdzenie, ze rynek smartfonów zdominowały dwa systemy operacyjne: Android i iOS.Windows Mobile już dawno odpadł z wyścigu, próby promowania alternatyw spełzły na niczym. Warto jednak zastanowić się, czy świeża sprawa z zablokowaniem Huawei dostępu do aktualizacji Androida nie sprawi, że część producentów zdecyduje się na aktywne prace, a w przyszłości tez promowanie, czegoś zupełnie nowego, być może nawet nie będącego „tylko modyfikacją” Androida.

Oczywiście to tylko gdybanie, w dodatku dotyczące jedynie największych graczy (ci mniejsi nie mogą sobie na to pozwolić), jednak jeśli się na tym zastanowić , mogłoby to być całkiem korzystne dla użytkowników końcowych. Dlaczego? Pojawienie się znaczącej konkurencji mogłoby sprawić, że producenci zaczną przykładać większą wagę do wydajności systemu, jego bezpieczeństwa oraz funkcjonalności. Czy faktycznie tak się stanie? Czas pokaże. My jednak mocno trzymamy za to kciuki!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.