Smartfony ratują sytuację Samsunga...

Smartfony ratują sytuację Samsunga...28.10.2011 18:24
Galaxy S II i Galaxy Note | fot. gizmag.com
Michał Brzeziński

Październik to czas prezentacji wyników za trzeci kwartał - poznaliśmy już słabą kondycję LG oraz Motoroli. Ale w przeciwieństwie do nich, koreański producent świętuje coraz większe sukcesy na rynku mobilnym, model Galaxy S II sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Pomimo tego, ostatnie 3 miesiące nie poszły najlepiej - odnotowano spadek zysków o 13% w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

Październik to czas prezentacji wyników za trzeci kwartał - poznaliśmy już słabą kondycję LG oraz Motoroli. Ale w przeciwieństwie do nich, koreański producent świętuje coraz większe sukcesy na rynku mobilnym, model Galaxy S II sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Pomimo tego, ostatnie 3 miesiące nie poszły najlepiej - odnotowano spadek zysków o 13% w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

Z drugiej strony, porównując obecne wyniki z drugim kwartałem tego roku, okaże się, że Samsung jednak radzi sobie coraz lepiej - wzrost aż o 12%. Sukces albo porażka największego producenta smartfonów zależy od punktu widzenia.

Powyższe statystyki nie wyglądają najlepiej, ale pamiętajmy, że chodzi o wszystkie pola, na których działają Koreańczycy. Jeśli pod lupę weźmiemy sam rynek telekomunikacyjny, sytuacja zmienia się diametralnie.  Świat mobilny przyniósł Samsungowi pokaźny zysk w wysokości 2,3 miliarda dolarów - 37 % więcej niż w poprzednim roku. Do takiego stanu rzeczy mocno przyczyniły się wysokie wyniki sprzedaży smartfonów Galaxy S oraz Galaxy S II, które rozeszły się w ponad 30 milionach egzemplarzy.

Wyniki Samsunga | fot. engadget.com
Wyniki Samsunga | fot. engadget.com

Rynek półprzewodników, wyświetlaczy, pamięci oraz pozostałych urządzeń nie był równie łaskawy. Koreański producent zarobił na nich 'tylko' 1,5 miliarda dolarów, czyli mniej niż z samej branży telekomunikacyjnej. Rozkład przychodów zaskakuje, nawet biorąc pod uwagę jak szybko rozwija się sektor mobilny.

Jak wygląda przyszłość Samsunga? Ważnym elementem jego strategii rozwoju jest inwestowanie w tablety. W najbliższy miesiącach korporacja przewiduje równie wysoką sprzedaż smartfonów oraz zwiększone zapotrzebowanie na telewizory i wyświetlacze.

Koreańczycy uważają, że czwarty kwartał będzie równie udany dzięki wprowadzeniu do sprzedaży najnowszego Nexusa oraz Galaxy Note. Temu drugiemu nie wróżę dużej sprzedaży, ale jeśli cena urządzenia z Ice Cream Sandwich będzie zachęcająca, pod koniec tego roku Samsung znowu będzie miał powody do zadowolenia.

Źródło: Engadget

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.