Smartfony Samsunga podbijają Europę, popularność iPhone'a maleje

Smartfony Samsunga podbijają Europę, popularność iPhone'a maleje08.08.2012 07:00
Apple vs Samsung | fot. slashgear.com
Kamil Bąkowski

Firma analityczna Kantar Worldpanel postanowiła uzupełnić brakujący element układanki, publikując szczegółowe dane dotyczące udziału platform mobilnych na poszczególnych rynkach. Samsung dzięki modelowi Galaxy S III stał się najpopularniejszym producentem smartfonów w Europie.

Firma analityczna Kantar Worldpanel postanowiła uzupełnić brakujący element układanki, publikując szczegółowe dane dotyczące udziału platform mobilnych na poszczególnych rynkach. Samsung dzięki modelowi Galaxy S III stał się najpopularniejszym producentem smartfonów w Europie.

Największe firmy analityczne opublikowały dane dotyczące wyników sprzedaży telefonów, w tym smartfonów w drugim kwartale 2012 roku. Zgodnie z publikacją IDC Apple oraz Samsung zdominowały rynek smartfonów. Koreańska firma zdołała dostarczyć na rynek 50,2 mln smartfonów, blisko dwa razy więcej od swojego głównego rywala.

[solr id="komorkomania-pl-117945" excerpt="0" image="0" _url="http://komorkomania.pl/5948,android-jelly-bean-dla-samsungow-galaxy-sii-siii-note-i-note-ii-juz-wkrotce" _mphoto="zrzut-ekranu-2012-07-02--74216bd.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2478[/block]

Kantar Worldpanel ComTech twierdzi, że marka Samsung jest najpopularniejsza w Europie - zdobyła 45% rynku. Niewątpliwie w osiągnięciu tak dobrego wyniku pomógł debiut jednego z najbardziej oczekiwanych smartfonów tego roku - Galaxy S III.

Kolejny galaktyczny model w ciągu dwóch miesięcy sprzedał się w liczbie ponad 10 mln sztuk. Wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się Galaxy S II oraz wielki Galaxy Note, którego następca ma pojawić się jeszcze w tym miesiącu. Należy pamiętać również, że Samsung dostarcza na rynek smartfony dla każdego, z różnych półek cenowych.

Sukces w największych pięciu krajach Europy odnotowuje platforma Android, której udział na rynku wyniósł 65,7% w lipcu 2012 roku w porównaniu z 42,7% w lipcu 2011 roku. Dane zostały oparte na podstawie sprzedaży smartfonów w ciągu 12 tygodni, zakończonych odpowiednio 8 lipca 2012 roku oraz 10 lipca 2011 roku.

[solr id="komorkomania-pl-117928" excerpt="0" image="0" _url="http://michalmynarski.komorkomania.pl/5950,szef-rim-przez-krotki-czas-powaznie-zerkalismy-w-strone-androida" _mphoto="blackberry-android-241x1-2329b0c.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2479[/block]

Udział platformy iOS na rynku smartfonów w Europie spadł w czterech z pięciu wymienionych krajów: Niemcy, Francja Włochy, Hiszpania. Jedynie w Wielkiej Brytanii odnotowano wzrost popularności iPhone'a w ciągu ostatniego roku.

Apple lepiej radzi sobie na rynku smartfonów w Stanach Zjednoczonych. Firma zwiększyła swój udział o 9,5%, osiągając wynik 38,2% w lipcu 2012 roku. Android odnotował w USA spadek o 5,3%, a jego udziały wynoszą 51,5%.

Twórcy pozostałych platform nie mają powodów do zadowolenia. Popularność terminali RIM wciąż maleje. Nie lepiej prezentują się wyniki platformy Windows Phone, której udział globalny nadal nie przekracza 3%.

Słabsze wyniki sprzedażowe iPhone'a w Europie w ostatnich 12 tygodniach pokazują, że fani firmy z Cupertino czekają na kolejną generację telefonu iPhone. Dla Apple'a kluczowa będzie premiera iPhone'a 5. To właśnie nowy smartfon zadecyduje o tym, czy w Europie firma z Cupertino zwiększy swój udział kosztem popularności Androida. Warto zaznaczyć, że według Kantar Worldpanel aż 92% ankietowanych użytkowników iPhone'a planuje zakupić nową odsłonę urządzenia.

KWP ComTech wyniki sprzedaży smartfonów 2012 - fot. KWP Comtech
KWP ComTech wyniki sprzedaży smartfonów 2012 - fot. KWP Comtech

Źródło: Kantar

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.