Snapchat szaleje. Po okularach pora na drona?

Snapchat szaleje. Po okularach pora na drona?29.05.2017 13:33
DJI Spark  -  miniaturowy dron. Snap stworzy dla niego konkurencję?
Łukasz Skałba

Snap to firma, która pokazując Snapchata, mocno namieszała na rynku aplikacji społecznościowych. Zapoczątkowała trend mediów efemerycznych, a teraz coraz śmielej działa na rynku hardware'owym. Czy Snap pokaże własnego drona?

Nie tylko Snapchat

Facebook nie dość, że dodał do Facebooka, Messengera i Instagrama sekcję podobną do Snapchata, to jeszcze na bieżąco je aktualizuje, kopiując nowe funkcje i rozwiązania Snapchata. Widać więc, że to Evan Spiegiel rozdaje tu karty, a stary wyjadacz Zuckerberg próbuje desperacko dogonić konkurenta.

Aplikacja sama w sobie to jednak nie wszystko. Snap kilka miesięcy temu pokazał światu smart-okulary o nazwie Spectacles. Kosztują one około 500 zł i umożliwiają nagrywanie okrągłych snapów. Nie jest to produkt rewolucyjny, ale z pewnością są to najpopularniejsze elektroniczne okulary, które zadebiutowały do tej pory na rynku. Niektóre plotki wskazują na to, że okulary to dopiero początek...

Dron do snapowania?

Serwis BuzzFeed donosi, że Snap kupił firmę Ctrl Me Robotics, specjalizującą się w ulepszaniu i modyfikowaniu dronów. Wspomniane przedsiębiorstwo nie sprzedaje własnych konstrukcji, tylko ulepsza produkty już istniejące na rynku i dostosowuje je pod konkretne, najczęściej profesjonalne, zastosowania.

Ctrl Me jest dosyć małą firmą, która w dodatku ostatnimi czasy nie radziła sobie na rynku zbyt dobrze. Cena kupna nie była więc zbyt wysoka i wyniosła niecały 1 mln dolarów. Czyżby Snap małym kosztem chciał zaprojektować własnego drona służącego do snapowania z powietrza...?

Na oficjalnym Instagramie Ctrl Me, widnieje zdjęcie z 2015 roku, przedstawiające wielkiego, profesjonalnego drona z przymocowanym smartfonem w taki sposób, aby ten mógł automatycznie robić snapy z powietrza. Czyżby właśnie ta fotka przekonała Spiegiela do transakcji?

Źródło zdjęć: © CTRL.ME
Źródło zdjęć: © CTRL.ME

To wbrew filozofii Snapchata!

Wiadomo, drony są modne i obok deskorolek elektrycznych stanowią obecnie najbardziej pożądany prezent komunijny - takie mamy czasy. Wygląda na to, że twórca Snapchata dostrzegł ten trend. Z jego aplikacji korzystają głównie bardzo młode osoby, które chłoną nowinki technologiczne jak gąbka. Prawdopodobnie Spiegiel chce to więc wykorzystać.

Problem jest jednak taki, że dron nie byłby do końca zgodny z filozofią Snapchata. Założenie tego medium jest takie, aby użytkownicy pokazywali swoje życie ze swojej codziennej perspektywy i całkowicie spontanicznie. Okulary Spectacles świetnie się w tę filozofię wpasowały. Pozwalają one zobaczyć innym osobom coś bardzo zbliżonego do tego, co dany użytkownik rzeczywiście widzi.

Z dronem jest inaczej. Urządzenie tego typu całkowicie zmienia perspektywę patrzenia i nie pokazuje naszego życia z naszej perspektywy, tylko perspektywy powietrznej. Czy aby na pewno o to chodziło twórcy Snapchata? A może firma, kupując Ctrl Me, wcale nie myśli o stworzeniu własnego drona

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.