Sony, dlaczego? Gdybym dopiero wydał 3600 zł na Xperię XZ2, czułbym się wyrolowany

Sony, dlaczego? Gdybym dopiero wydał 3600 zł na Xperię XZ2, czułbym się wyrolowany16.04.2018 11:33
Xperia XZ2 Premium

6 kwietnia 2018 - flagowa Xperia XZ2 trafia do regularnej sprzedaży. 16 kwietnia 2018 - Sony prezentuje Xperię XZ2 Premium, czyli udoskonalony model z dodatkami, na które wielu czekało. Chwila, co?

Sony często jest krytykowane - nie do końca bez słuszności - za wypuszczanie flagowców co pół roku. W dzisiejszych czasach istnieje naprawdę niewiele argumentów przemawiających za tym, by wydać na telefon kilka tysięcy złotych. Jeden z nielicznych jest taki, że można dzięki temu kupić świadomość używania najlepszego przedstawiciela lubianej przez siebie serii.

W przypadku Sony praktycznie zawsze jest to inwestycja na ok. 6 miesięcy. A przynajmniej tak było do niedawna. Teraz to inwestycja na 10 dni...

Na Xperię XZ2 Premium w sklepach jeszcze trochę poczekamy, ale tak szybka prezentacja może budzić niesmak

Zasadnym jest pytanie, dlaczego Sony nie wprowadziło trzech wersji XZ2 jednocześnie.

Cóż, powód znają tylko Japończycy, ale można domniemywać, że nie wyrobiliby się z produkcją wszystkich modeli w jednym czasie. Niemniej prawdopodobnie nic nie stało na przeszkodzie, by od razu pokazać trzy wersje z zastrzeżeniem, że najmocniejsza pojawi się w sklepach dopiero latem. Zwłaszcza że firma chwaliła się na MWC 2018 swoim nowym podwójnym aparatem i musiała wiedzieć, że sama go użyje.

Dlaczego więc Sony tego nie zrobiło? Prawdopodobnie gigant nie chciał, by klienci olali modele XZ2 i XZ2 Compact w oczekiwaniu na znacznie lepszy XZ2 Premium.

Xperia XZ2 Compact, XZ2 i XZ2 Premium
Xperia XZ2 Compact, XZ2 i XZ2 Premium

Istnieje też możliwość, że premiera wariantu Premium pierwotnie zaplanowana była na jesień, ale z jakiegoś powodu firma postanowiła przyspieszyć premierę.

Tak czy inaczej, wyskakiwanie z nowym smartfonem 10 dni po rynkowej premierze flagowca jest absurdalne. Przecież to wygląda na zagranie: "dobra, kto miał kupić ten już kupił w przedsprzedaży, więc pora odsłonić karty".

Gdybym dopiero co kupił Xperię XZ2, byłbym wściekły

OK, XZ2 Premium do sprzedaży trafi dopiero latem, więc teoretycznie XZ2 wciąż jest najlepszym smartfonem Sony jaki można kupić. Tylko co z tego?

Problem w tym, że teraz wszyscy klienci wiedzą już, że Sony ma już coś lepszego. Coś, co wkrótce wyląduje na półkach sklepowych. Ile osób wydałoby 3600 zł na telefon (pomijam ofertę przedsprzedażową, w której do smartfony dokładane było PS4) ze świadomością, że zaraz pojawi się udoskonalona wersja?

Zwłaszcza, że Xperia XZ2 Premium wnosi nowości, na które wielu czekało

XZ2 Premium to z grubsza:

  • ekran o wyższej rozdzielczości (4K zamiast Full HD);
  • udoskonalony, podwójny aparat z ultrawysokim ISO i nowymi funkcjami;
  • więcej pamięci operacyjnej w standardzie (6 GB zamiast 4 GB RAM).

Wyświetlacz 4K - pal licho. Przy tak małej przekątnej taka rozdzielczość to w zasadzie fanaberia. Poza tym ma proporcje 16:9 zamiast 18:9, więc to niekoniecznie zmiana na plus.

Ale już 6 GB RAM-u i - przede wszystkim - lepszy, podwójny aparat to rzeczy, które były oczekiwane już od Z-dwójki.

A najgorsze jest to, że pod koniec sierpnia w Berlinie odbędą się branżowe targi IFA 2018. Może się więc okazać, że kilka dni po tym jak Xperia XZ2 Premium trafi do pierwszych klientów, światło dzienne ujrzy Xperia XZ3...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.