Sony Xperia Z Ultra jest śpiochem? Problemy z wybudzaniem smartfona [aktualizacja: oświadczenie Sony]

Sony Xperia Z Ultra jest śpiochem? Problemy z wybudzaniem smartfona [aktualizacja: oświadczenie Sony]29.08.2013 13:25
Sony Xperia Z Ultra

Pamiętacie jeszcze Xperię Z Ultra? Ten 6,4-calowy potwór miał swoją premierę w czerwcu, jednak jego dostępność w Polsce wciąż jest dość mocno ograniczona. Może to i lepiej, bo podobno sporo egzemplarzy na rynku ma dość poważną wadę.

Pamiętacie jeszcze Xperię Z Ultra? Ten 6,4-calowy potwór miał swoją premierę w czerwcu, jednak jego dostępność w Polsce wciąż jest dość mocno ograniczona. Może to i lepiej, bo podobno sporo egzemplarzy na rynku ma dość poważną wadę.

Zobacz aktualizację na końcu wpisu.

Wielu użytkowników phabletu donosi na forum XDA Developers o problemie z wybudzeniem ekranu za pomocą przycisku zasilania. Raz wyświetlacz nie podświetla się w ogóle, to znów wyświetla jedynie kolorowe paski i nie reaguje na dotyk. W ekstremalnych sytuacjach całkowite wybudzenie urządzenia wymaga kilkudziesięciu prób.

[solr id="komorkomania-pl-170738" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3473,sony-xperia-z-ultra-moze-okazac-sie-za-wielka-pierwsze-wrazenia" _mphoto="sony-xperia-z-ultra-1707-42f3932.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4300[/block]

Problem nazwany przez internautów DOA (Dead On Arrival) nie jest odosobniony, bo w serwisie YouTube pojawiło się już multum filmów ukazujących wadliwe działanie Xperii Z Ultra. Część z nich zebrali redaktorzy Xperia Blogu. Niektórzy użytkownicy utrzymują, że problem znika po wgraniu najnowszej wersji oprogramowania o oznaczeniu 14.1.B.0.475, jednak u pozostałych nawet to nie pomogło.

Można mieć jednak nadzieję, że kłopot ma podłoże software'owe i że Japończykom uda się z nim uporać i jak najszybciej wydać stosowną aktualizację. To jednak z oczywistych przyczyn może się przeciągnąć w przypadku urządzeń brandowanych przez operatorów.

[solr id="komorkomania-pl-172338" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3441,waszym-zdaniem-ponad-6-calowy-smartfon-czy-to-ma-sens-podsumowanie" _mphoto="sony-xperia-z-ultra-1723-70e3dde.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4301[/block]

Sony na razie nie zajęło w tej sprawie żadnego stanowiska, więc nie wiemy, czy wada zostanie usunięta do czasu, aż Xperia Z Ultra na dobre zagości w naszym kraju. Warto więc przed dokonaniem zakupu przyjrzeć się rozwojowi wydarzeń.

Na koniec kilka wspomnianych wcześniej filmów nagranych przez użytkowników.

Sony Xperia Z Ultra C6802 Defective Screen, DOA

Sony xperia z ultra Defect problem مشكلة و عيب و عيوب بهات

SONY ZU, Z ultra DOA 螢幕睡屏、黑屏、假死,喚不醒,僅有背光,無桌面畫面

Sony Xperia Z Ultra C6802 Defective Screen, DOA

Sony Xperia Z Ultra - Random Defective Blank Screen (DOA - Dead On Arrival)

Aktualizacja:

Na nasz wpis zareagował polski oddział Sony Polska. W oświadczeniu zaznaczono, że na większości rynków urządzenie nie jest jeszcze dostępne i nie ma pewności, czy na materiałach przedstawiających problem z wybudzeniem Z Ultra są egzemplarze konsumencie czy przedprodukcyjne prototypy. Sony zapewnia, że w żadnym z egzemplarzy, które trafiły do Polski, opisany wyżej błąd nie występuje, i poinformowało, że już niebawem wyśle do nas egzemplarz testowy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.