Sprzedano tylko 100 tys. telefonów Nokia N900! [aktualizacja]

Sprzedano tylko 100 tys. telefonów Nokia N900! [aktualizacja]28.05.2010 12:36
Przemysław Musiał

Agencja Reuters podała, że w ciągu ostatnich pięciu miesięcy Nokia sprzedała mniej niż 100 tys. modeli swojego najbardziej zaawansowanego smartfona, czyli Nokii N900. Choć model ten różni się znacznie od bardziej komercyjnych projektów, jak iPhone, to taki poziom sprzedaży jest więcej niż niesatysfakcjonujący.

Nokia N900 to model telefonu, który miał przyciągnąć przede wszystkim zagorzałych specjalistów technologii mobilnych. Niestety ani platforma Maemo 5, ani nowatorskie wykonanie nie zachęciły do kupna większej ilości użytkowników.

Rzecznik Nokii nie skomentował danych na temat liczby sprzedanych "mobilnych komputerów", ale podkreślił, że był on zadowolony ze sprzedaży i sądził, że w przyszłości ona wzrośnie.

Nokia cały czas szuka sposobu by w końcu powrócić do łask swoich dawnych klientów. Firma stale traci punkty procentowe w sprzedaży, a od 2006 roku, kiedy to wypuściła swój świetny model N95, nie może ona powrócić do świetnej passy na rynku mobilnym.

Czy sytuację tą zmienią nadchodzące smartfony z systemem Symbian^3 oraz MeeGo? To się okaże już niedługo, tymczasem Nokia powinna poważnie pomyśleć czy jest sens produkowania drogich telefonów, które są bardzo zaawansowane technicznie i posiadają rozwinięte oprogramowanie czy też nastawić się na bardziej komercyjne produkcje a’la iPhone, które będą skierowane do większej ilości konsumentów? Rachunek wydaje się prosty – już wkrótce zobaczymy, co ta lekcja pokazała Nokii i czy firma odrobiła swoje zadanie domowe.

Aktualizacja:

Niejako w odpowiedzi na te informacje firma Nokia ujawniła, że 100 tys. modeli N900 został sprzedanych na świecie nie w ciągu pięciu pierwszych miesięcy, a tygodni! Szkoda, że Nokia nie publikuje zestawień sprzedaży dla pojedynczych modeli, wtedy wszystko byłoby jasne.

Źródło: Yahoo

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.