Stare technologie wracają do łask. IFA 2022 to powrót do przeszłości

Stare technologie wracają do łask. IFA 2022 to powrót do przeszłości06.09.2022 18:21
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Witajcie w 2022 roku - erze telefonów stacjonarnych, radiobudzików i monochromatycznych wyświetlaczy.

Wybierając się do Berlina na IFA 2022 - jedne z największych technologicznych targów na świecie - liczyłem na pokaz futurystycznych rozwiązań, z których prywatnie skorzystam za kilka lat.

I choć takie produkty - m.in. okulary rozszerzonej rzeczywistości - również znalazłem, byłem w szoku, jak wielu wystawców przybyło z urządzeniami, o których istnieniu zdążyłem już dawno zapomnieć.

Targi IFA 2022 zwiastują renesans zapomnianych technologii

Przechadzając się po stoiskach, trafiłem m.in. na niczym niewyróżniające się stacje pogodowe z monochromatycznymi ekranami...

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

... radiobudziki i analogowe zegary ścienne...

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

... sporo aparatów cyfrowych...

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

... dyktafony...

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

... cyfrowe ramki na zdjęcia...

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

... telefony stacjonarne o archaicznym wzornictwie...

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

... czy tonę klasycznych komórek.

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Niby wielkie targi technologii, a można się poczuć jak w podrzędnym lombardzie w 2007 roku.

Czy to odpowiedź na technologiczny przesyt?

Żeby nie było, nie jest tak, że na IFA 2022 obecne były wyłącznie starocie. To, że między tymi wszystkimi przezroczystymi telewizorami, laptopami ze składanymi ekranami czy inteligentnymi koszami na śmieci można było znaleźć telefon stacjonarny, o czymś jednak świadczy.

Obecność na tego typu targach generuje olbrzymie koszty, zwłaszcza jeśli stoisko jest większe niż budka z hotdogami. Niewiele jest na świecie producentów sprzętu, którzy nie chcieliby być na IF-ie obecni, ale pozwolić sobie na to może garstka.

Nie jest też tak, że niektórzy wystawcy po prostu nie mieli niczego bardziej innowacyjnego do pokazania. Taki Kodak produkuje przecież sporo nowoczesnych akcesoriów do smartfonów, a jednak swoje spore skądinąd stoisko wypełnił cyfrowymi ramkami i aparatami z nagrywaniem FullHD.

IFA 2022, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
IFA 2022
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Może jest to podparte słupkami sprzedaży, może badaniem rynku, a może intuicją. Sporo marek zdało się jednak dojść do wniosku, że konsumenci mają już dość bombardowania superinteligentnymi technologiami rodem z filmów sci-fi, a do szczęścia potrzebują jedynie radiobudzika z ekranem, w którym po roku nie przepalą się piksele.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.