Grudniowe statystyki Androida: Lollipop w końcu ma drugie miejsce, ale Marshmallow nadal słabo

Grudniowe statystyki Androida: Lollipop w końcu ma drugie miejsce, ale Marshmallow nadal słabo09.12.2015 04:55
Android Marshmallow
Źródło zdjęć: © Google
Konrad Błaszak

Google każdego miesiąca pokazuje statystyki Androida, a ja już od kilku edycji tego raportu mógłbym napisać niemal to samo. Lider branży ma potężny problem z fragmentacją, a wprowadzanie nowych systemów idzie tak opornie, jak to tylko możliwe.

Pisząc 3 tygodnie temu o HTC One M9s pisałem, że uważam się za kreatywną osobę, ale Tajwańczycy skutecznie próbują zabić we mnie tę cechę. Pokazują oni regularnie bliźniaczo podobne topowe urządzenia i już zaczyna brakować mi pomysłów na ich opisywanie. Drugą firmą, która najwyraźniej do tego dąży jest Google ze swoimi statystykami dotyczącymi fragmentacji Androida.

Właśnie pojawił się nowy raport za grudzień, który podobnie jak ostatnio - oraz miesiąc wcześniej - nie wygląda zbyt zachęcająco, chociaż tym razem ma jeden pozytyw.

Fragmentacja Androida w grudniu 2015, Źródło zdjęć: © Google
Fragmentacja Androida w grudniu 2015
Źródło zdjęć: © Google

Warto wspomnieć, że dane były zbierane przez 7 dni do 7 grudnia włącznie. Oczywiście nadal króluje KitKat, który napędza aż 36,6% urządzeń. Na drugim miejscu uplasował się w końcu Lollipop (5.0 i 5.1), który znajduje się na 29,5 procentach sprawdzonych produktów. Jest to jedyna dobra wiadomość w tym raporcie, ponieważ miesiąc temu przegrywał on jeszcze z Jelly Beanem, który obecnie jest zainstalowany na 26,9% tabletów i smartfonów. Oczywiście należy pamiętać, że lizak został zaprezentowany ponad rok temu, więc patrząc pod tym kątem nie jest to jakiś spektakularny sukces, ale na pewno Google ma się z czego cieszyć.

Pozytywnie nie jest także w przypadku starszych wersji Androida, ponieważ Froyo, Gingerbread oraz Ice Cream Sandwich są zainstalowane na odpowiednio 0,2, 3,4 oraz 2,9% urządzeń. Chyba nie muszę pisać, że ich wyniki nie powinny przekraczać granicy błędu statystycznego. Oczywiście najważniejszy jest nowy wariant systemu Google'a.

Marshmallow obecnie napędza 0,5% produktów z Androidem

I nadal nie jest to rezultat, którym Google mógłby się chwalić. Wystarczy rzucić okiem na wyniki Windowsa 10 Mobile sprzed premiery rynkowej nowych Lumii, które jako pierwsze pracują pod kontrolą tego systemu. Dzięki programowi dla betatesterów udało mu się zdobyć 7,0%, co dla lidera tego rynku jest wynikiem nieosiągalnym w nadchodzących miesiącach.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że na Androidzie jest dużo więcej urządzeń w stosunku do tych pracujących pod kontrolą rozwiązania Microsoftu. Według IDC w samym tylko 2015 na rynek trafi 1,161 mld produktów z systemem Google'a, a w analogicznym okresie Lumie (+ nieliczne smartfony innych producentów) to jedynie 31,3 mln urządzeń.

Najbardziej bolesnym faktem we fragmentacji Androida jest to, że cały czas króluje system, który został pokazany ponad 2 lata temu. W świecie smartfonów to niemal średniowiecze i lider rynku powinien coś z tym zrobić. Jego pozycja jest na tyle silna, że może spróbować nakłonić chociaż topowych producentów do szybszych aktualizacji. Skoro taki HTC One A9 ma dostawać wszystkie nowości nie później niż 15 dni po Nexusach, to większe firmy też powinny sobie z tym poradzić.

Źródło: Google via gsmarena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.