Statystyki fragmentacji Androida we wrześniu bez zaskoczeń. Nadal bardzo słabo

Statystyki fragmentacji Androida we wrześniu bez zaskoczeń. Nadal bardzo słabo09.09.2015 08:47
Android Lollipop
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Fragmentacja - gdy to słowo po nocach śni się fanom Androida, to zapewne budzą się zlani potem i ze strachem w oczach. Powiedzieć, że jest to problem systemu Google'a to bardzo delikatne określenie sytuacji. Oczywiście z każdym miesiącem jest coraz lepiej, ale nadal wyniki są po prostu słabe.

Według ostatnich badań, na rynku jest co najmniej 24 093 różnych urządzeń pracujących pod kontrolą Androida, co oznacza, że udostępnienie najnowszej wersji systemu dla każdego jest zadaniem niewykonalnym. Moje słowa potwierdzają najnowsze wyniki poszczególnych wersji systemu z zielonym robotem, które udostępnił sam Google.

Warto zaznaczyć, że są to bardzo świeże dane, ponieważ były zbierane przez 7 dni, a dokładnie do 7 września. W statystykach nie zostały też ujęte wersje Androida mające udział mniejszy niż 0,1% oraz te sprzed wersji 2.2, ponieważ dopiero od niej można było korzystać ze sklepu Google. Aktualne wyniki przedstawiają się następująco:

Fragmentacja Androida we wrześniu 2015, Źródło zdjęć: © Google
Fragmentacja Androida we wrześniu 2015
Źródło zdjęć: © Google

Pierwsze co rzuca się w oczy to fakt, że Android 5.1 ma raptem 5,1% udziałów, więc jedynie co dwudzieste urządzenie może się poszczycić najnowszym systemem operacyjnym. Nawet po zsumowaniu wyniku z tym osiągniętym przez wersję 5.0 wynik nie jest imponujący - nieco ponad 20%.

Ciągle najpopularniejszą wersją systemu Google'a, jest ta oznaczona numerem 4.4. Jej debiut odbył się 31 października 2013 roku, a po 12 miesiącach (3 listopada 2014) została ona zastąpiona przez Lollipopa. Aktualnie jest wrzesień 2015 i nadal niemal 40% urządzeń pracuje pod kontrolą KitKata. Co więcej, raczej szybko się to nie zmieni, ponieważ w stosunku do zeszłego miesiąca jego popularność spadła o śmieszne 0,1%. Jeśli nadal zachowaliście trochę optymizmu to warto zauważyć, że taki sam spadek zaliczył Froyo... z 2010 roku.

Pod względem popularności najnowszą wersję systemu wyprzedzają jeszcze różne wersje Androida Jelly Bean (27 czerwca 2012). Wyniki bez wątpienia nie należą do optymistycznych, ale nie byłoby tak źle gdyby nie jedna rzecz.

W tym miesiącu na rynek trafi Android 6.0 Marshmallow!

Oczywiście został on już zaprezentowany jakiś czas temu, ale dopiero wraz z premierą nowych Nexusów zacznie pojawiać się na urządzeniach w wersji oficjalnej. Aktualizacja większości producentów jaka jest każdy wie i zapewne dopiero pod koniec roku zacznie pojawiać się nowy system, oczywiście na flagowcach. Firmy, które nie są tak sprawne w swoich działaniach (moja Xperia wciąż czeka na Lollipopa - pozdrawiam Sony) dopiero za jakieś pół roku wypuszczą aktualizację dla topowych urządzeń. O średniakach nawet nie wspominam, ponieważ one w większości zostaną zapomniane.

Nie chcę być złym prorokiem, ale obstawiam, że za rok, gdy rynek będzie czekać na premierę Androida N, KitKat nadal będzie mocnym graczem. Może nie będzie liderem zestawienia, ale nie sądzę, żeby spadł poniżej 20%, a lepsze wyniki również nie będą dla mnie zaskoczeniem. Obawiam się, że będę mógł wtedy napisać bardzo podobny tekst, tylko zamiast Lollipopa wkleję wszędzie Marshmallow. Oczywiście może być też dużo gorzej...

Źródło: Google

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.