W IV kwartale 2015 na rynek trafiło więcej szwajcarskich czy inteligentnych zegarków? Statystyki mnie zaskoczyły

W IV kwartale 2015 na rynek trafiło więcej szwajcarskich czy inteligentnych zegarków? Statystyki mnie zaskoczyły20.02.2016 15:42
TAG Heuer Connected i TAG Heuer Carrera na którym był wzorowany
Źródło zdjęć: © TAG Heuer
Konrad Błaszak

Smartwatche zaliczyły bardzo dobry rok, ponieważ coraz więcej osób dowiedziało się w ogóle o ich istnieniu, a dzięki temu producenci zaliczyli znaczący wzrost sprzedaży. Na sukces tego rynku przyczyniła się również premiera Apple Watcha, ale czy to wszystko wystarczyło, żeby w ostatnim kwartale na rynek trafiło więcej inteligentnych zegarków niż tradycyjnych czasomierzy ze Szwajcarii?

Inteligentne zegarki są coraz bardziej łakomym kąskiem nie tylko dla producentów smartfonów, ale również dla tradycyjnych firm zajmujących się czasomierzami. Wystarczy przypomnieć, że chociażby Casio pokazało ostatnio swój gadżet pracujący pod kontrolą Androida Wear. Nieco osobną kategorią są luksusowe smartwatche.

TAG Heuer i Breitling

Ostatni rok był bardzo ciekawy dla fanów inteligentnych zegarków. Również tych, którzy na taki gadżet chcą wydać kilka lub nawet kilkanaście średnich polskich pensji. Wystarczy przypomnieć, że ten rynek zaatakował już TAG Heuer czy Breitling. Dla szwajcarskich firm taki kierunek wydaje się idealny, co pokazuje najnowszy raport przygotowany przez Strategy Analytics:

Według tych analiz, w IV kwartale zeszłego roku trafiło na rynek 7,9 milionów szwajcarskich zegarków, co jest nieznacznym spadkiem (4,8 proc.) względem analogicznego kwartału rok wcześniej. Wtedy na rynek dostarczono 8,3 mln czasomierzy. Zainteresowanie drogimi zegarkami spada, więc firmy ze Szwajcarii muszą szukać nowych możliwości zarobku i są nimi właśnie smartwatche.

Wyniki rynku inteligentnych zegarków są zdecydowanie lepsze, ponieważ w IV kwartale 2014 na rynek dostarczono 1,9 mln urządzeń, a rok później było to już 8,1 mln. Jest to nie tylko wzrost o 315,6 procent, ale również lepszy wynik niż w przypadku szwajcarskich zegarków. Smartwatche najlepiej sprzedają się w Ameryce Północnej, Zachodniej Europie i Azji. Liderem zostało Apple, które odpowiadało za 63 procent tego rynku, a drugi był Samsung z 16 procentami. Warto przypomnieć, że według analityków z Canalys w całym 2015 w sprzedaży pojawiło się 12 milionów Apple Watchy, co odpowiada za 2/3 wszystkich urządzeń z tego segmentu.

W tym roku szwajcarskie produkty staną się inteligentniejsze?

Niedługo po premierze zegarka TAG Heuer Connected, szef działu zegarków koncernu Louis Vuitton Moët Hennessy poinformował, że sprzedawcy, sklepy i inne spółki zamówiły już ponad 100 tysięcy takich zegarków. Bez wątpienia można to uznać za sukces, ponieważ nie jest to tani gadżet i w Europie kosztuje 1350 euro, co daje jakieś 5750 złotych. Mimo tego według Strategy Analytics, inteligentne szwajcarskie zegarki odpowiadały w IV kwartale 2015 za 1 procent całego rynku. To dość mizerny rezultat, ale w tym roku może być zdecydowanie lepszy.

Nie jestem oczywiście analitykiem, ale patrząc na powyższe wyniki oraz biorąc pod uwagę zeszłoroczne premiery uważam, że w tym roku pojawi się dużo więcej inteligentnych zegarków rodem ze Szwajcarii. Dla tych uznanych firm jest całkiem nowy rynek, a sukcesy Apple Watcha pokazują, że ludzie mogą wydawać duże pieniądze na gadżety. Oczywiście konkurencją będą świetnie wyglądające konstrukcje, jak Huawei Watch.

Sam czekam na więcej urządzeń jak Withings Aktivite Steel, które mogą pracować przez kilka miesięcy. Co prawda raczej w najbliższej przyszłości nie będę kupować niczego od szwajcarskich firm, ale jeśli ktoś ma pchnąć ten rynek do przodu, to Szwajcarzy wydają się do tego znakomici.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.