Telenoweli pt. “Nexusy i ich gwarancja” ciąg dalszy

Telenoweli pt. “Nexusy i ich gwarancja” ciąg dalszy21.01.2014 09:05
Źródło zdjęć: © fot. digitallifeplus.com
Adam Bialic

Starałem się ostatnio wyjaśnić kwestię europejskiej gwarancji LG. W Waszych komentarzach pojawiło się sporo wątpliwości co do Nexusów dystrybuowanych przez Google Play. Postanowiłem jeszcze raz dopytać, jak dokładnie widzą to producenci tych urządzeń.

W moim poprzednim tekście pojawiła się informacja, że LG serwisuje każdy sprzęt pochodzący z europejskiej dystrybucji. Przedstawiciele producenta w naszej rozmowie postawili tylko dwa warunki:

  1. klient posiada dowód zakupu pozwalający na zidentyfikowanie daty zakupu kraju i produktu;
  2. produkt jest zgodny z produktami oferowanym na polskim rynku – chodzi o dostępność części; dokumentacji i wiedzy o produkcie.

LG Polska:

Wskazywałoby to, że urządzenia takie jak Nexus 4 16 GB i Nexus 5 16 GB spokojnie się łapią i ich użytkownicy nie będą musieli w razie awarii wysyłać ich do Niemiec, Anglii czy Bóg wie gdzie. Sprawę załatwią przez nasz rodzimy serwis LG. Po ustaleniu tych faktów uznałem, że sprawa jest jasna i że nareszcie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości. Błąd.

Słusznie w komentarzach domagaliście się dopytania w sprawie Nexusów sprzedawanych w sklepie Google Play. Taki sprzęt niby spełnia wcześniej przywołane kryteria - dowód zakupu zawiera wymagane dane, a modele z pamięcią 16 GB dostępne są w sprzedaży w Polsce. Jednak okazuje się, że w tym przypadku gwarantem nie jest firma LG. Ten obowiązek wobec klienta wziął na siebie Google i bezpośrednio do niego należy się udać w razie awarii smartfona.

Jednak przecież nie tylko LG współpracuje z Mountain View w tworzeniu urządzeń z rodziny Nexus. Dlatego pomyślałem, że warto by było spytać, co w tej sprawie ma do powiedzenia Asus. Na pytanie o wsparcie serwisowe urządzeń pochodzących z europejskich sklepów Google Play (tym razem specjalnie podkreśliłem, że chodzi o ten kanał sprzedaży) dostałem następującą odpowiedź:

Urządzenia przeznaczone na rynek Europejski mają gwarancję w całym regionie. Wyjątkiem mogą być jedynie specjalnie projekty sprzedażowe, które jednak nie powinny dotyczyć użytkowników końcowych. Z uwagi jednak na pojawiające się urządzenia importowane z pozostałych regionów świata, nie mające gwarancji w Europie, zalecamy za każdym razem weryfikację gwarancji ze sprzedawcą lub naszym wsparciem technicznym ( po podaniu numeru seryjnego).

ASUS Polska:

W tej wiadomości lekki zamęt wprowadza wyłączenie mówiące o specjalnych projektach sprzedażowych. Szkoda, że nie podano definicji tego sformułowania. Jednak już następna część zdania uspokaja (dlatego nie dociekałem), że owe projekty nie powinny zaprzątać głowy szarego Kowalskiego.

Czyli co, da się? Najwyraźniej tak. Choć sam mam nieodparte wrażenie, że ta telenowela na tym się nie zakończy i że ktoś gdzieś jeszcze znajdzie jakieś “ale”.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.