Testy przenoszenia numerów jako alibi dla operatorów?

Testy przenoszenia numerów jako alibi dla operatorów?20.07.2009 06:45
przenoszenie numeru - gsm
Kira Czarczyńska

Zmiana Prawa Telekomunikacyjnego, wprowadzająca dla operatorów komórkowych obowiązek realizacji usługi przeniesienia numeru w ciągu maksymalnie 24 godzin, stała się łakomym kąskiem dla serwisów internetowych zajmujących się tematyką GSM. Oczywiście, część z nich od razu po 1 lipca postanowiła sprawdzić, jak teoria ma się do rzeczywistości.

Z tego jednak co pisze na swoim blogu rzecznik prasowy Play, wyniki testów spełniają też nieoczekiwanie zupełnie inną rolę...

Z tego jednak co pisze na swoim blogu rzecznik prasowy Play, wyniki testów spełniają też nieoczekiwanie zupełnie inną rolę...

Kwestia przenoszenia numerów telefonu przy zmianie operatora komórkowego stanowi kwestię mocno kontrowersyjną już od momentu, kiedy w ogóle stało się możliwe. Teraz na dodatek zgodnie z nowymi zapisami Prawa Telekomunikacyjnego, ta usługa ma być realizowana w ciągu zaledwie jednej doby.

Już sporo przed wejściem w życie nowego prawa operatorzy komórkowi zapowiadali, że zapis ten będzie martwy - bo po prostu nie mają możliwości technicznego i logistycznego zgrania procesu przeniesienia numeru tak, żeby zmieścić się w przewidzianym przez ustawodawcę czasie.

I stąd właśnie zainteresowanie serwisów internetowych, które postanowiły sprawdzić osobiście czas potrzebny na przeniesienie numerów pomiędzy różnymi sieciami.

To, że okazało się, iż sieci nadal mają problem z szybkim przenoszeniem numerów, nikogo chyba nie zaskoczyło. Natomiast informacja od rzecznika Play... cóż:

Dziś zapytałem o możliwość przeniesienia mojego prywatnego numeru z sieci Plus do PLAY. Bardzo miły konsultant uprzedził mnie, że nikt nie realizuje tego procesu w jeden dzień, łącznie z PLAY. Powołał się właśnie na tabele na jednym z portali.

Ciekawe odwrócenie kota ogonem: testy wykazały brak realizacji zapisów nowego prawa, więc zamiast szybko się do niego dostosować - traktuje się ich wynik jako usprawiedliwienie. Nikt nie robi, no to my też nie musimy. Rozumiem oczywiście, że konsultant nie ma większego wpływu na przyspieszenie tego procesu - mam jednak nadzieję, że to podejście nie jest zaraźliwe i nie przejmie go też ekipa problemem się zajmująca...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.