Tydzień w krzywym zwierciadle - Orange ma problemy z nazwą, a wyniki Apple'a rozczarowują

Tydzień w krzywym zwierciadle - Orange ma problemy z nazwą, a wyniki Apple'a rozczarowują28.04.2013 07:00
Nokia Asha 210
Adrian Nowak

Ten tydzień obfitował w niespodzianki. Operatorzy zaskakiwali ofertami, a producenci zapowiedziami nowych smartfonów. Nawet Apple zawiodło wynikami, co ucieszyło licznych konkurentów firmy i osoby, które nie stać na iPhone'a.

Orange zaprezentowało swoją nową markę nju mobile, która wreszcie ma być niezwykle tania i przeznaczona dla użytkowników dbających o swój budżet. Nju mobile miało pokazać Playowi, że Orange również potrafi dostosowywać się do rynku. Klientom pokazało już natomiast, że ma kłopoty z wymyśleniem chwytliwej nazwy.

Samsung i Apple mają powody do zadowolenia. Okazuje się, że w pierwszym kwartale 2013 roku na rynek dostarczano już mniejszość standardowych telefonów, a z udziałami na poziomie 51,6% królowały smartfony. Nie wiadomo przy tym jednak, ile z nich faktycznie było "smart", a ile wykorzystywało iOS.

Nie oddalając się zbyt daleko od tematu Apple'a, warto wspomnieć o nowych plotkach dotyczących iPhone'a. Według kolejnych rewelacji, następny smartfon kalifornijskiego giganta będzie wnosił tylko ewolucyjne poprawki dla aktualnego modelu. Czytnik linii papilarnych, nowa lampa błyskowa czy NFC pojawią się przy okazji.

Czyżby kolejne rewolucje na rynku nadeszły z nieoczekiwanej strony? LG może wprowadzić do masowej produkcji smartfona z elastycznym ekranem jeszcze w tym roku - donosi Korea Times. Byłby to policzek wymierzony w twarz Samsungowi, który z pewnością również pracuję nad tego typu telefonami. Co by jednak nie mówić, to LG bardziej potrzebuje poprawy płynności, a w tym elastyczność z pewnością nie zaszkodzi.

Phablety, czyli duże smartfony, mają w przyszłości zyskiwać coraz większą popularność. Wydaje się więc, że będzie rosło wszystko: oczekiwania konsumentów, wielkość mobilnych urządzeń i ceny. Przybędzie także ludzi, którzy idiotycznie wyglądają z tabletem przy uchu.

Nokia nie zwalnia tempa i poza generowaniem strat, zajmuje się również przygotowywaniem nowych modeli klasycznych telefonów. W tym tygodniu zadebiutowała Nokia Asha 210, która zainteresuje wszystkich użytkowników, oczekujących od swojego mobilnego urządzenia jednocześnie niewielkiego ekranu, fizycznej klawiatury i jaskrawej obudowy. Też nie znam nikogo takiego.

Na koniec coś pozytywnego. Microsoft wprowadza swój tablet Surface Pro na europejskie rynki, choć niestety nie do Polski. Sprzęt będzie konkurował z najdroższą klasą tabletów PC, więc koncern z Redmond liczy na zgarnięcie dużych marż. Pozostaje życzyć szczęścia i gratulować doboru rynków.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.