UKE walczy o darmowy Internet, Play umarza rachunki za płatny

UKE walczy o darmowy Internet, Play umarza rachunki za płatny19.08.2011 15:24
Problemy z mobilnym Internetem | fot. morguefile.com
Kira Czarczyńska

Mobilny dostęp do Internetu jest sprawą bardzo przyjemną, wygodną i w wielu sytuacjach niemal niezastąpioną. W naszym kraju jednak ciągle są z nim jakieś problemy. Urząd Komunikacji Elektronicznej nadal walczy o powszechniejszy dostęp do usługi darmowego Internetu, a klienci sieci Play chcą składać zbiorowy pozew w sprawie niesłusznie ich zdaniem naliczanych opłat...

Czy coś się jednak dzięki temu zmieniło? Oczywiście, że nie. Dlatego UKE postawił w końcu spółce Aero2 ultimatum: albo do 1 września 2011 wprowadzi w życie nowy regulamin, zwiększający dostępność darmowego Internetu dla klientów, albo ryzykuje nałożenie kary pieniężnej. Aero2 ma dokładnie tydzień na to, aby ustosunkować się do wymagań Urzędu i zmienić zasady świadczenia usługi - w tym "usprawnić system dystrybucji kart SIM w celu ułatwienia użytkownikom końcowym wysyłania zamówień oraz odbioru karty w większej liczbie punktów dystrybucji".

Play usługę świadczy, ale klienci nie wiedzą jak z niej korzystać

Mobilny Internet w Play nie jest darmowy, za to dość konkurencyjny cenowo. W tym przypadku jednak problemem jest nie sama usługa, ale... kupowane przez klientów smartfony. Skonfigurowane są one bowiem zwykle tak, że co pewien czas same łączą się z Internetem, na przykład w celu pobrania aktualności dla aplikacji użytkowych czy kanałów informacyjnych.

Klienci narzekają, że często nie są tego świadomi - a licznik transmisji danych cały czas działa, co przekłada się na wysokie rachunki. Zamierzają nawet w tej sprawie złożyć pozew zbiorowy przeciwko sieci Play.

Rzecznik prasowy operatora mówi, że sieć nie ma sobie nic do zarzucenia:

Nasz system pokazuje transmisję, nikt sobie tego nie wymyśla, nikt nikogo nie wprowadza w błąd. Potrafię jednak sobie wyobrazić szok osoby, która budzi się a jej rachunek jest o 1200 zł wyższy.

Dlatego też Play zaproponował klientom rozwiązanie - sieć umorzy te kosmiczne rachunki, ale pod warunkiem, że klient przejdzie na nową taryfę All Inlcusive. Zdaniem rzecznika, gwarantuje to sprawne działanie smartfona oraz pełne bezpieczeństwo klienta, nie będzie więc podobnych niespodzianek w przyszłości.

Ciekawe, ilu klientów się na to zdecyduje?

A skoro już o Internecie mobilnym mowa...

Nokia wrzuciła właśnie do Ovi Store nową wersję mobilnego Gadu-Gadu dla telefonów z systemem Symbian. Komunikator umożliwia między innymi: pracę w trybie pionowym i poziomym, prowadzenie rozmowy, stosowanie emotikon, sygnalizację wibracjami o nadejściu rozmowy, korzystanie z katalogu publicznego, zakładanie wielu profili.

Pobrać je można tutaj: Ovi - Gadu-Gadu

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.