Apple Watch sprzedaje się słabo jak na Apple'a, ale świetnie jak na branżę wearables

Apple Watch sprzedaje się słabo jak na Apple'a, ale świetnie jak na branżę wearables23.07.2015 13:07
Apple Watch
Źródło zdjęć: © Giuseppe Costantino / Shutterstock.com
Łukasz Skałba

Nie ma wątpliwości co do tego, że Apple Watch to najpopularniejszy smartwatch do tej pory. Nie jest jednak aż tak popularny, jak życzyłby sobie tego Apple.

Jak wynika ze statystyk opublikowanych przez firmę analityczną Strategy Analytics, w drugim kwartale na świecie wyprodukowano i dostarczono ponad 5 milionów inteligentnych zegarków. To oznacza, że względem analogicznego okresu w 2014 roku, zanotowano wzrost o... 457%. Nie trudno się domyśleć, co jest tego powodem.

Apple Watch miał rozłożyć konkurencję na łopatki i zrewolucjonizować rynek smartwatchy. Niestety żadna z tych rzeczy się nie dokonała i dostaliśmy kolejny nudny zegarek, z taką różnicą, że ma metalowe pokrętełko w przeciwieństwie do innych i że umożliwia wysyłanie znajomym pulsu - prawdziwa innowacja!

Sprzedarz smartwatców w drugim kwartale 2015, Źródło zdjęć: © Strategy Analitics
Sprzedarz smartwatców w drugim kwartale 2015
Źródło zdjęć: © Strategy Analitics

Watch może i nie jest rewolucyjny, ale to nie zmienia faktu, że zainteresowanie nim jest gigantyczne (ma w końcu jabłko na obudowie...). Z tych 5 milionów zegarków, aż 4 miliony to te wyprodukowane przez Apple'a. Ze statystyk wynika, że dokładnie 75,5% wszystkich dostarczonych zegarków stanowią Watche. Samsung, mimo że jest na tym rynku już od całkiem dawna i zaprezentował już jakieś 5 smartwatchów, zakończył kwartał z udziałem 7,5%. No cóż...

W całym ubiegłym roku dostarczono więc mniej smartwatchy niż w ostatnim kwartale. Kolejny dowód na to, że magia firmy Apple tkwi nie w samych urządzeniach, a w całej otoczce...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.