Użytkownicy którego systemu są najbardziej lojalni? Na pewno nie Windows Phone'a

Użytkownicy którego systemu są najbardziej lojalni? Na pewno nie Windows Phone'a13.08.2015 03:34
Smartfony
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Mogłoby się wydawać, że podczas wyboru nowego telefonu przyzwyczajenia biorą górę i większość osób sięga po to, co zna. Ostatnie badania pokazują jednak, że jeśli system wyjątkowo nie przypadnie nam do gustu, nie boimy się zmian.

Niecałe 3 lata temu zmieniłem moją już wtedy wysłużoną Xperię X10 na Samsunga Omnię M z Windows Phone'em. Zrobiłem to, ponieważ Android mi się znudził i chciałem spróbować czegoś nowego, a kafelki wydały mi się interesujące. Od tamtego czasu zmieniałem 3 razy telefony i obecnie korzystam z dwóch - Xperii oraz Lumii. Jako bloger technologiczny bardzo cenię sobie takie rozwiązanie, więc ciężko mówić u mnie o wierności jednemu systemowi, ale większość użytkowników nie zajmuje się telefonami zawodowo i nich wygląda to zupełnie inaczej.

Consumer Intelligence Research Partners postanowił sprawdzić, jak lojalni są użytkownicy poszczególnych systemów wobec używanych przez siebie platform.. Badanie trwało od 3. kwartału 2013 roku do 2. kwartału 2015 roku i wzięło w nim udział 4000 mieszkańców USA. Wyniki są interesujące.

Raport pokazujący wybór systemu operacyjnego przez użytkowników zmieniających smartfony, Źródło zdjęć: © ctctcdn.com
Raport pokazujący wybór systemu operacyjnego przez użytkowników zmieniających smartfony
Źródło zdjęć: © ctctcdn.com

Choć badanie zostało przeprowadzone na terenie ojczyzny Apple'a, to jednak użytkownicy Androida okazali się bardziej przywiązani do swojej platformy. Aż 82% z nich przy zmianie telefonu wybrało inne urządzenie z rozwiązaniem Google'a, co jest świetnym wynikiem, ponieważ lojalność w ciągu dwóch lat wzrastała z 77% do 86%. Apple ma nieco słabszy wynik, ponieważ 78% klientów ponownie wybiera iPhone'a, ale na początku badania było ich 79%. Wymiana między tymi systemami jest również na podobnym poziomie, ponieważ 16% użytkowników Androida decyduje się na produkt Apple'a, a w drugą stronę przechodzi 20% klientów.

Niestety wyniki nie są aż tak optymistyczne dla kolejnej amerykańskiej firmy, jaką jest Microsoft. Wierności swojemu systemowi dochowuje jedynie 19% klientów, a aż 81% użytkowników wybiera rozwiązania konkurencji. Oczywiście najwięcej decyduje się na Androida (45%), a zaraz potem jest iOS (35%). Na BlackBerry przechodzi jedynie 1% osób. Jeśli chodzi o kanadyjską firmę to niemal nikt nie decyduje się ponownie na jej produkty, ponieważ jedynie 4% użytkowników BB wybiera kolejnego takiego smartfona, a przypadku reszty to niemal same zera.

Równie nieciekawie wygląda sytuacja przy kupowaniu nowego urządzenia, ponieważ 62% osób stawia na Androida, 24% na Apple'a, a tylko 5% na Windows Phone'a.

Nie da się ukryć, że te wyniki są nieco zaskakujące. Oczywiście Windows Phone nigdy nie miał zbyt silnej pozycji w USA, ale aż 80% osób, które - nawet mimo przyzwyczajeń - zmieniają smartfony Microsoftu na coś innego to wynik fatalny. Jeśli z podobną tendencją mamy do czynienia w innych krajach, to ostatnie zmiany amerykańskiej firmy mogą zbyt wiele nie pomóc. Sam nadal jestem zadowolonym użytkownikiem Windows Phone'a, ale to czy mój następny telefon również będzie z kafelkami zależy od Microsoftu i tego, co pokaże wraz z premierą Windowsa 10.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.