Użytkownicy smartfonów chętni do płacenia
Mobilna bankowość wciąż raczkuje, jednak wygląda na to, że użytkownicy smartfonów są na nią przygotowani. Firma ABI Research przebadała 2000 użytkowników telefonów komórkowych i zapytała o ich przyzwyczajenia związane z zakupami i bankowością. Okazało się, że respondenci chcą płacić.
Blisko 50% osób posiadających smartfona przyznało, że dokonywało lub będzie dokonywać płatności prosto z telefonu komórkowego. Aż 53% badanych zdradziło, że używa swojej komórki do korzystania z usług banków.
Zaskakujące są również wyniki badań przeprowadzonych wśród osób nie mających smartfona. Aż 17% użytkowników komórek bez systemu operacyjnego przyznało, że chciałoby korzystać z mobilnej bankowości, nawet mimo ograniczeń, jakie wiążą się z posiadaniem nieco mniej zaawansowanego sprzętu.
Mobilne usługi bankowe w Stanach Zjednoczonych wreszcie zaczynają być użytkowane w masowej skali, komentował badanie analityk Mark Beccue.
Miejmy nadzieję, że trendy ze USA zostaną równie szybko zaadaptowane na naszym rynku. Ilu z Was korzysta z usług banku przez komórkę?
Źródło: cellular-news