Wodoodporny Sony SmartWatch 2, czyli japoński zegarek po raz trzeci

Wodoodporny Sony SmartWatch 2, czyli japoński zegarek po raz trzeci25.06.2013 12:43
Sony SmartWatch 2 SW2

Ten dzień należy do Sony. Poza gigantyczną Xperią Z Ultra firma zaprezentowała również coś dużo mniejszego, czyli zegarek SmartWatch 2.

Ten dzień należy do Sony. Poza gigantyczną Xperią Z Ultra firma zaprezentowała również coś dużo mniejszego, czyli zegarek SmartWatch 2.

Nie jest to pierwszy inteligentny zegarek Japończyków, bo od dawna mają oni w ofercie modele LiveView oraz SmartWatch. Co prawda nigdy nie zdobyły one zbyt wielkiej popularności, ale Sony nie zamierza rezygnować z tego typu urządzeń. Nie powinno to zresztą nikogo dziwić, bo podobne rozwiązania szykują już m.in. Apple, Samsung, Microsoft oraz – prawdopodobnie – Google. Rezygnacja z tej części rynku w takim momencie byłaby zatem nierozsądna.

[solr id="komorkomania-pl-169780" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3497,sony-xperia-z-ultra-jest-ogromna-i-zapowiada-sie-rewelacyjnie" _mphoto="sony-xperia-z-ultra-1697-4f42ba7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3961[/block]

SmartWatch 2 cechuje się dotykowym wyświetlaczem LCD o przekątnej 1,6 cala oraz rozdzielczości 220 x 176. Sony popadło ze skrajności w skrajność, ponieważ w Xperii Z zastosowało ekran o ppi równym 440, co z ogromnym zapasem przebija zdolność przeciętnego ludzkiego oka, w nowym zegarku zaś zagęszczenie pikseli wynosi jedynie 176 na cal. Poza tym jest to niewielkie urządzenie, na które użytkownik będzie zazwyczaj patrzył z bliska, więc pikseloza może być wyjątkowo dokuczliwa. Sensownym wytłumaczeniem takiego zagrania jest troska o malutką baterię zastosowaną w urządzeniu, więc można to przeboleć.

Obudowa zegarka została wykonana z aluminium, a jej stylistyka nawiązuje do najnowszych produktów Sony, co dotyczy również charakterystycznego srebrnego włącznika.

Sony SmartWatch 2 SW2
Sony SmartWatch 2 SW2

Wspólnym mianownikiem tych urządzeń jest także certyfikat IP57, który świadczy o tym, że SmartWatch 2 jest wodoodporny. Obawiam się tylko, że raczej nie przyniesie to wszystkich korzyści, które z pewnością podsuwa Wam wyobraźnia; obecnie testuję odporną na wodę Xperię Tablet Z - jej ekran każdą kroplę wody, która na niego spadnie, odbiera jako tapnięcie. Całkowicie mokre urządzenie nie reaguje na dotyk w ogóle. Jeśli Sony nie dopracowało tej technologii (a na razie nic się o tym nie mówi), to będzie można zapomnieć o używaniu zegarka w deszczu czy na basenie. Mimo wszystko ogromnym plusem jest to, że w takich sytuacjach nic się nie popsuje.

Sony SmartWatch 2 SW2
Sony SmartWatch 2 SW2

Co istotne, SmartWatch 2 będzie kompatybilny nie tylko ze smartfonami i tabletami Sony, ale też z każdym urządzeniem pracującym pod kontrolą Androida w wersji co najmniej 4.0. Dzięki zastosowaniu modułu NFC wystarczy jeden dotyk, by sparować ze sobą urządzenia. Komunikacja odbywać się będzie za pośrednictwem technologii Bluetooth 3.0.

Zegarek pozwoli na zarządzanie połączeniami, SMS-ami, e-mailami, powiadomieniami, statusami z serwisów społecznościowych oraz odtwarzaczem muzycznym bez konieczności wyciągania telefonu z kieszeni. Już na starcie użytkownik będzie mógł pobrać ponad 200 dedykowanych mu aplikacji, a dzięki otwartemu API niezależni deweloperzy będą mogli przygotowywać własne.

Sony SmartWatch 2 SW2
Sony SmartWatch 2 SW2

A jak z baterią? Nie jest najgorzej - producent zapewnia, że wystarczy ona na ok. 5-6 dni niskiego oraz 3-4 dni standardowego użytkowania. Koncern nie zdradza jednak, co rozumie przez "niskie" i "standardowe" użytkowanie.

Sony twierdzi również, że urządzenie będzie szybsze od poprzednika, jednak nie są znane żadne szczegóły na temat jego specyfikacji. Owiana tajemnicą jest także jego cena, niewiele danych o zegarku zdradza również oficjalny film promocyjny. Wiadomo jedynie, że do sprzedaży trafi dopiero we wrześniu.

Dlaczego zatem SmartWatch 2 został zaprezentowany już teraz, skoro wciąż tak mało o nim wiemy, a jego rynkowy debiut jest dość odległy? Trudno oprzeć się wrażeniu, że Japończykom zależało wyłącznie na tym, by wyprzedzić konkurencję, o której wspomniałem na wstępie. Wiele wskazuje na to, że wkrótce era inteligentnych zegarków rozpocznie się na dobre, a Sony, prezentując tego typu gadżet z dwójką w nazwie, wyraźnie podkreśla, że nie tylko wyprzedziło konkurentów, ale też że Smart Watche ma w ofercie od dawna.

Źródło: Sony

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.