Wolałbyś stracić komórkę czy portfel?

Wolałbyś stracić komórkę czy portfel?05.09.2009 15:00
businessman pda
Sabina

Co jest dla Ciebie ważniejsze? Komórka czy portfel? Dla 25% użytkowników komórek na świecie, trudniej byłoby zastąpić ukradziony telefon niż portfel. Trudno się w sumie dziwić - większość z nas nie miewa kopii zapasowych książki telefonicznej i strata komórki to utrata tak cennych w dzisiejszych czasach kontaktów. Z drugiej strony zabawa z odtwarzaniem prawa jazdy, dowodu tożsamości i kart płatniczych to całkiem czasochłonne przedsięwzięcie.

Firma Synovate, przeprowadziła badanie ankietowe na 8.000 użytkowników telefonów z 11 krajów (Kanada, Singapur, Tajwan, USA, Dania, Francja, Malezja, Filipiny, Holandia, Rosja, Wielka Brytania) aby dowiedzieć się w jaki sposób telefony komórkowe wpływają na życie ich użytkowników. Z grubsza, z badania wynika, że jesteśmy poważnie uzależnieni od komórek.

Firma Synovate, przeprowadziła badanie ankietowe na 8.000 użytkowników telefonów z 11 krajów (Kanada, Singapur, Tajwan, USA, Dania, Francja, Malezja, Filipiny, Holandia, Rosja, Wielka Brytania) aby dowiedzieć się w jaki sposób telefony komórkowe wpływają na życie ich użytkowników. Z grubsza, z badania wynika, że jesteśmy poważnie uzależnieni od komórek.

Co ciekawego odkryto podczas badań:

  • ¾ użytkowników zabiera komóreczkę wszędzie ze sobą. Najbardziej z komórkami związani są Rosjanie oraz mieszkańcy Singapuru
  • co trzeci użytkownik uważa, że nie byłby w stanie żyć bez telefonu - przoduje tu znów Singapur oraz Tajwańczycy

Telefony zmieniły też nasz sposób rozwijania relacji międzyludzkich - zwłaszcza tych związanych z partnerstwem:

  • ponad połowa użytkowników flirtuje SMSując
  • co piąty poprzez SMSa umawia się na pierwszą randkę i tyle samo osób rozstaje się z partnerem wysyłając SMS

A z czego najchętniej korzystamy?

Poza SMSowaniem i dzwonieniem korzystamy z telefonu do:

  • robienia zdjęć
  • grania
  • jako budzik (nic tu odkrywczego badania nam nie powiedziały)
  • co 10'ty użytkownik korzysta z serwisów społecznościowych przez telefon (aplikacja Nokii może być tu bardzo na czasie)

Nie wszyscy jednak użytkownicy są zaawansowani w obsłudze komórki - 37% posiadaczy telefonu nie wie, jak korzystać ze wszystkich funkcji swojego telefonu (warto uczyć matki obsługi komórki)

Źródło: reuters.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.