#wSkrócie: "5G Ready" w Play i reakcja Orange oraz Huawei P30 lite na zdjęciach

#wSkrócie: "5G Ready" w Play i reakcja Orange oraz Huawei P30 lite na zdjęciach01.03.2019 20:44
Xiaomi Mi LED Smart Bulb
Mateusz Żołyniak
  1. Play wprowadza "5G Ready"

Fioletowy operator pochwalił się wprowadzeniem standardu "5G Ready", który pokazywać ma jak nowoczesną sieć ma Play. Oznaczenie ma bowiem odnosić się do tych nadajników, które już teraz spełniają wymagania standardu 5G. Na chwilę obecną ma być ich 2000, ale liczba ta wzrosnąć ma do końca 2019 roku do 3100.

Marcin Gruszka (rzecznik prasowy sieci) przygotował materiał wideo, który wyjaśniać ma "5G Ready".

  1. Orange krytykuje działania Playa

Wprowadzenie "5G Ready" przez sieć Play nie uszło uwadze Wojtka Jabczyńskiego. Rzecznik prasowy Orange Polska na swoim blogu dość krytycznie wypowiedział się na temat rozwiązania konkurencji.

Wojtek Jabczyński:

W Play zmieniają się prezesi, szefowie marketingu, firma trafiła na giełdę, ale jedno się nie zmieniło – zamiłowanie do marketingowego ściemniania. Dzisiaj przeczytałem, że nasz konkurent wprowadza markę "5G Ready". Chociaż pamięć rzecznikowi czasami już szwankuje, to ten numer pamiętam doskonale! Jakieś 8 lat temu technologia HSDP zagrała w Play rolę 4G LTE. Było dużo śmiechu, ale nie takie rzeczy widział świat. Wygląda na to, że nowy team marketingowy pozazdrościł starej gwardii pomysłowości i teraz literce G zamiast „4” będzie towarzyszyć w reklamach „5”. I tylko w reklamach, bo w rzeczywistości, jeśli 5G jest pyszną czekoladą, to „5G Ready” Playa jedynie produktem… „czekoladopodobnym”.

O co chodzi? Play będzie nas przekonywał, że część ich sieci, która m.in. wykorzystuje technologie MIMO4x4, agregację pasm i modulację 256QAM można określić, jako „5G Ready”. Nie można! Takie rozwiązania nie są żadną nowością i na całym świecie funkcjonują, jako 4G. W Orange Polska też je wykorzystujemy, ale nawet w snach nie określamy ich jako 5G. Walczymy o klienta jakością sieci i inwestycjami, a nie kampaniami marketingowymi. Wszyscy na rynku doskonale wiedzą, że na prawdziwe 5G jeszcze trochę poczekamy. Trzeba mieć odpowiednie częstotliwości, anteny, routery i smartfony. To dopiero przed nami. Nikt w Polsce nie świadczy usług 5G i trwają pojedyncze testy.

Żeby nie było, że tylko Play ulega pokusie marketingowego ściemniania. Niedawno „czekoladopodobną” drogą poszło też UPC, oferując „internet światłowodowy” zamiast światłowodu. Niby subtelność, ale pachnie udawaniem Orange. Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi co się ma.

Oczywiście, nie trzeba było długo czekać na pojawienie się odpowiedzi na ten wpis na blogu Marcina Gruszki.

Marcin Gruszka:

Wiedziałem, że temat 5G READY wywoła żywiołową dyskusję, Wojtek jak rasowy PRowy cwaniak poczuł krew i bardzo dobrze. Dzieje się a my idziemy do przodu, rozwijamy super nowoczesną sieć i robimy swoje. Już w poniedziałek wieczorem pokazujemy wyniki za rok 2018 i zobaczycie jak nam idzie.

Ja trochę to rozumiem. Przez wiele lat niewiele robiliśmy z siecią bo mieliśmy inną strategię. Dziś mamy jedną z najbardziej zaawansowanych sieci w Europie. Ostatnio widziałem takie pytanie od eksperta czy to ważne, że mamy kilka systemów na maszcie… No ma drogi ekspercie, zasadnicze.

Oczywiście ciągle brakuje nam nadajników, ale jest ich już sporo powyżej 7000 i bardzo szybko zbliżamy się do „lidera LTE w Polsce”. Jeszcze kilka lat temu nikt sobie tego nie wyobrażał. Tak jak nikt nie wyobrażał sobie, że będziemy numerem jeden.

5G READY to nasz pomysł na komunikowanie całego pozytywnego procesu zmian w naszej sieci. Mogliśmy ja nazwać super szybka, super nowoczesna, ale uznaliśmy, że ta najbardziej nowoczesna cześć naszej sieci jest de facto już dziś gotowa na 5G. jako jedyni (sorki Wojtek) spełniamy wszystkie techniczne wymagania. I gdybyśmy tylko mieli dziś częstotliwości to te nadajniki z 5G READY po tygodniu zaczęłyby być 5G. Nie wiem co tutaj jest produktem czekoladopodobnym? To, że jesteśmy lepsi też w komunikacji? Kolejny korpo kompleks?

Napisałem to w kilku miejscach to nie jest sieć 5G tak jak Orange nie jest numerem jeden w Polsce, jednak nie przeszkadza to częstować tą czekoladą klientów.

Na koniec racjonalne pytanie technologiczne, na które Orange sprytnie nie odpowiada. Nasze 5G READY to MIMO 4×4, agregacja pasm, Modulacja 256 QAM, Synchronizacja fazy i cloud air. Obawiam się, że PLAY jako jedyny na rynku wykorzystuje te wszystkie elementy na swoich nadajnikach.

  1. Telefon na raty 0 proc. w Plusie bez abonamentu

Plus z kolei wprowadził nową opcję, dzięki której klienci mogą kupić nowy telefon na raty 0 proc. Oferta ta jest niezależna od obecnej umowy i nie ma w niej kosztów związanych z abonamentem.

Plus:

To oferta dla klientów chcących nabyć smartfony w atrakcyjnych cenach i szczególnie atrakcyjna dla osób, które swój telefon straciły, chcą dokupić go dla bliskich lub korzystały do tej pory z oferty „Tylko SIM” lub oferty „na kartę”, a także dla tych klientów, którzy poszukują smartfonowych nowości o lepszych parametrach technicznych.

Wyróżnikiem oferty jest to, że klient otrzymuje telefon wraz kartą SIM, której może używać lub nie. Sam o tym decyduje i jeśli nie korzysta – nie płaci! Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony i nie ma w niej opłaty aktywacyjnej. Gdy klient zacznie używać kartę SIM opłaty będą naliczone jedynie za te usługi, z których skorzysta:

  • []10 zł za wykonane połączenie (pozostałe połączenia do końca cyklu bezpłatne),[]10 zł za wysłanego SMS (pozostałe SMS-y do końca cyklu bezpłatne),[]10 zł za transmisję danych maksymalnie 2 GB Internetu (lejek 32 kbs),[]MMS-y według cennika, czyli 0,23zł za sztukę.

W promocji nie ma usług roamingu i połączeń międzynarodowych, a oferta nie uprawnia do udziału w Programie smartDOM i przyznawanych w nim rabatów oraz benefitów.

Klient może też skorzystać z opcji z usługą Serwisu Urządzenia, która za 10 zł miesięcznie umożliwia naprawę telefonu w przypadku jego uszkodzenia. Zakres usługi Serwis Urządzenia obejmuje organizację i pokrycie kosztów transportu telefonu od klienta do i z punktu naprawczego oraz dokonanie naprawy lub wymiany: wyświetlacza, obudowy, przycisków, kamery , a także usunięcie skutków zalania.

  1. Testy wytrzymałościowe Samsunga Galaxy S10

W ręce autora kanału JerryRigEverything trafił już Samsung Galaxy S10. Sprzęt został poddany testom mającym sprawdzić jego wytrzymałość. Materiał potwierdza, że flagowiec jest solidnie wykonany, ale ujawnia też ważną wadę ultradźwiękowego czytnika linii papilarnych, który został ukryty pod powierzchnią ekranu.

Galaxy S10 Durability Test - Ultrasonic Fingerprint Scratched?!

  1. Meizu Note 9 Lite już wkrótce

Na SlashLeaks zamieszczono zdjęcie, które przedstawiać ma fragment obudowy Meizu Note 9 Lite. Wypełniające ekran dane z programu AnTuTu wskazują, że sprzęt ten będzie miał Snapdragona 660 oraz ekran FullHD+ (2240 x 1080 pikseli). Sprzęt działać ma na Androidzie 9 Pie.

Meizu Note 9 Lite, Źródło zdjęć: © SlashLeaks
Meizu Note 9 Lite
Źródło zdjęć: © SlashLeaks
  1. Huawei P30 na zdjęciach

Na SlashLeaks pojawiły się zdjęcia, na których przedstawiony został Huawei P30, a dokładnie - tylny panel smartfonu, na którym umieszczony będzie potrójny aparat z peryskopowym obiektywem.

[1/3]
[2/3]
[3/3]
  1. Huawei P30 Lite na zdjęciach

GSMArena doniosła, że w bazie chińskiego regulatora TENAA pojawił się model Huaweia o oznaczeniu kodowym MAR-AL00 (lub MAR-TL00), który na rynek trafić może jako P30 lite.

Tak może wyglądać Huawei P30 lite, Źródło zdjęć: © TENAA
Tak może wyglądać Huawei P30 lite
Źródło zdjęć: © TENAA

Dane z chińskiego urzędu wskazują, że smartfon ma 6,15-calowy ekran, potrójny aparat główny oraz baterię o pojemności 3240 mAh. P30 lite zostanie najprawdopodobniej zaprezentowany 26 marca razem z flagowymi P30 i P30 Pro na konferencji Huaweia w Paryżu.

  1. Xiaomi Mi LED Smart Bulb w Polsce

Polski oddział Xiaomi wprowadził do sprzedaży inteligentną żarówkę Mi LED Smart Bulb. Urządzenie to dostępne jest w autoryzowanych salonach Mi Store oraz na mi-home.pl w cenie 99 zł.

Xiaomi Mi LED Smart Bulb
Xiaomi Mi LED Smart Bulb

Oto, jak produkt opisuje producent:

Xiaomi:

Żarówka oferuje 16 milionów wariantów kolorystycznych, które z łatwością można zmienić przesuwając palec po ekranie telefonu. Urządzenie oferuje m.in. tryb flow, który pozwala na cykliczną zmianę kolorów oraz tryb muzyczny, w którym kolory dopasowują się do rytmu muzyki. Dzięki Mi LED Smart Bulb można dopasować poziom jasności i barwę światła do aktualnej czynności np. zwiększając jej moc przy czytaniu lub zmniejszając przy słuchaniu muzyki lub oglądaniu filmów.

Obsługa Mi LED Smart Bulb wymaga jedynie połączenia ze smartfonem. Wystarczy dodać urządzenie do swojego konta w aplikacji Mi Home i podłączyć je do sieci WiFi. Aplikacja Mi Home pozwala na grupowe sterowanie żarówkami w tym samym czasie, po wcześniejszym dodaniu ich do dedykowanej zakładki. Ponadto można sterować urządzeniem za pomocą komend głosowych w aplikacji Google Asystent - link.

Inteligentna żarówka Xiaomi jest energooszczędna. Emituje 800 lumenów przy poborze mocy zaledwie 10 watów. Urządzenie oferuje również funkcję automatycznego wyłączania. Zgodnie z ustawieniami, żarówka może zakończyć pracę w czasie wskazanym przez użytkownika. Xiaomi oszacowało, że cykl życia urządzenia może wynieść 11 lat, przy średnim, dziennym użytkowaniu wynoszącym 6 godzin.

Mi LED Smart Bulb można zsynchronizować z pozostałymi urządzeniami i czujnikami smart home, np. z czujnikiem otwarcia drzwi i okien.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.