Realizacyjny majstersztyk. Apple na WWDC 2020 zrobił najlepszą prezentację w czasach zarazy

Realizacyjny majstersztyk. Apple na WWDC 2020 zrobił najlepszą prezentację w czasach zarazy23.06.2020 16:27

Zmień moje zdanie.

W dobie pandemii koronawirusa wszyscy muszą się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Dotyczy to także firm technologicznych.

Z zaciekawieniem obserwuję, w jaki sposób branżowi giganci organizują swoje produktowe premiery. W pamięci utknął mi choćby marcowy pokaz Huaweia P40.

HUAWEI P40 Series Online Global Launch Event

Szef firmy na scenie, gromkie brawa w tle. Byłbym skłonny uwierzyć, że to tradycyjna konferencja medialna, gdyby nie świadomość, że nie miał kto bić tych braw, więc Huawei albo puścił je z taśmy, albo usadził przy mikrofonie garstkę klakierów.

Podobną drogę obrało Sony. Do historii przejdzie konferencja poświęcona podzespołom konsoli PlayStation 5, podczas której można było podziwiać publiczność wygenerowaną cyfrowo.

The Road to PS5

Dla mnie takie udawanie normalności w momencie, w którym każdy człowiek na ziemi jest świadomy, że normalnie nie jest, to coś strasznie kiczowatego. Coś świadczącego o tym, że ktoś tu ma problemy z odnalezieniem się w nowej rzeczywistości.

Byłem strasznie ciekaw, jak do tematu podejdzie Apple. Firma, której konferencje są bardzo charakterystyczne, często dopieszczone w najmniejszych szczegółach i stanowiące jakościowy wyznacznik dla całej branży.

Apple nie zawiódł. Wirtualną imprezę otwierającą WWDC 2020 oglądało się fantastycznie

Apple - w przeciwieństwie do części konkurentów - nie bawił się w żadne udawanie, że wszystko jest normalnie.

WWDC 2020 Special Event Keynote — Apple

Całość zaczęła się od efektownego ujęcia z drona. Kamera wręcz z namaszczeniem pokazała opustoszałą siedzibę firmy, by płynnie przejść do równie opustoszałego audytorium Steve Jobs Theater. Tim Cook przemawiał ze sceny, ale zwrócony plecami do siedzeń niezajętych przez nikogo.

Dalej było tylko lepiej. Apple miał świadomość, że z uwagi na okoliczności prowadzenie całej prezentacji ze sceny pustego audytorium nie ma sensu, dlatego kamera co chwilę zabierała widzów do innych lokalizacji. Sportowe funkcje Apple Watcha omówiono na siłowni. Nowy interfejs CarPlay zaprezentowano w garażu.

A wszystko to spięte ze sobą widowiskowymi przejściami, będącymi połączeniami ujęć z drona i efektów komputerowych. Prezentacja iOS-u 14 innych systemów Apple'a była realizacyjnym majstersztykiem. I narracyjnym też, bo bynajmniej nie było tu żadnego przerostu formy nad treścią.

To wszystko dużo mówi o Apple'u jako takim

Ktoś może powiedzieć - to tylko prezentacja nowych systemów, nic takiego. Bo przecież każdy może wynająć ekipę filmową i zrobić efektowny pokaz, prawda? Cóż, może i każdy może, ale nie każdy to robi.

W ostatnim czasie masa firm stanęła przed trudnym zadaniem ujawnienia światu swoich nowości w wyjątkowych okolicznościach. Jedna postawiła na scenie prezesa i puściła mu oklaski z taśmy. Druga zrobiła pogadankę o wyższości dysków SSD nad dyskami twardymi przed animowaną publicznością. Jeszcze inna wzniosła się na wyżyny kreatywności, przygotowując prezentację, o której - jestem przekonany - będą pisać prace magisterskie.

Jak to mówią - jeśli nie możesz rozwiązać problemu, spraw, by stał się rozwiązaniem. Apple'owi się to udało.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.