Najnowsze wyniki finansowe HTC są złe. Szykują się duże zmiany oraz zwolnienia

Najnowsze wyniki finansowe HTC są złe. Szykują się duże zmiany oraz zwolnienia07.08.2015 08:33
HTC
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

HTC już od dobrych kilku miesięcy nie radzi sobie najlepiej na rynku mobilnym i dla nikogo nie jest to zaskoczeniem. Teraz Tajwańczycy ujawnili wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku i w nich również ciężko doszukiwać się światełka w tunelu. Dlatego też można spodziewać się dużych cięć.

Flagowym produktem HTC jest One M9, który mimo wielu zalet został przyjęty przez rynek raczej chłodno. Sprzedaje się on gorzej niż poprzednie modele, a opinie ludzi interesujących się smartfonami są bardzo przeciętne. Większość osób, z którymi rozmawiałem twierdzi, że to ciekawy model, ale nie znam nikogo kto chciałby go kupić. Wszyscy zgodnie twierdzą, że gdyby uparli się na produkt tej firmy, to wybraliby poprzedniego flagowca. No może oprócz mieszkańców Azji, ponieważ tam wybór topowych urządzeń HTC jest ogromny. Słabą sytuację obrazują najnowsze wyniki finansowe.

Przychody w drugim kwartale tego roku wyniosły 1,06 miliarda dolarów. Niestety strata operacyjna to 161 milionów dolarów, a strata netto to aż 253 mln dolarów. Różnica wynika z faktu, iż HTC musiało zapłacić za niewykorzystane moce produkcyjne zarezerwowane na produkcję One'a M9, na którego zapotrzebowanie było niższe, niż oczekiwano. W następnym kwartale nie będzie lepiej, ponieważ przewidywane przychody mają kształtować się na poziomie 600-695 milionów dolarów, czyli około 400 mln dolarów mniej niż w zakończonych trzech miesiącach. Dobitnie sytuację tajwańskiej firmy pokazują poniższe wykresy.

Przychody oraz zyski netto HTC, Źródło zdjęć: © HTC
Przychody oraz zyski netto HTC
Źródło zdjęć: © HTC

Powody takiego stanu rzeczy to według HTC między innymi mniejsze zapotrzebowanie na topowe produkty z Androidem oraz słabsza niż przewidywano sprzedaż w Chinach. Oczywiście Tajwańczycy zamierzają po raz kolejny wprowadzać zmiany do swojego biznesu, żeby wyjść na prostą. HTC zaznacza równie, że chce ograniczyć koszty, zwiększyć zyski z takich segmentów rynku jak wirtualna rzeczywistość oraz pokazać bardziej "trendy" smartfony, które mają być mocne, ale jednocześnie nie będą flagowcami.

Według informacji udostępnionych przez Reutersa, pod pojęciem cięcia kosztów kryją się zwolnienia oraz redukcja portfolio, czyli po prostu na rynek trafi mniej różnych urządzeń z logo HTC. Nadzieją mają być tez rynki rozwijające się, jak Indie gdzie Tajwańczycy mają 20% rynku smartfonów w cenie 250-400 dolarów (ok. 950-1550 złotych).

W kwestii nadchodzących smartfonów możemy spodziewać się dwóch strategii. Pierwszą będą bardzo przemyślane flagowce, które rzeczywiście będą wnosić powiew świeżości(HTC Aero). Drugim ważnym czynnikiem mają być mocne średniaki, czyli zapewne coś w stylu modelu A50C. Szczególnie ten drugi ruch jest interesujący, ponieważ od kilku miesięcy podobnie postępuje Sony, a M5 oraz C5 Ultra są tego świetnymi przykładami.

Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, w jakiej sytuacji będzie HTC za kilka miesięcy. Możliwe, że nowa strategia się opłaci i będzie można podziwiać jak legenda odbija się od dna, ale wiele osób myśli wprost przeciwnie. Rozmawiając ze znajomymi, którzy bacznie obserwują ten rynek nie trudno było mi wyłapać opinie, że Tajwańczycy już się nie podniosą. Tylko czy wtedy znikną z rynku? A może podzielą los Motoroli i zostaną kupieni przez kogoś większego?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.