Zapłacimy za przychodzące czy nie zapłacimy?

Zapłacimy za przychodzące czy nie zapłacimy?30.06.2009 09:10
rozmowy mtr ceny
Kira Czarczyńska

Kiedy tylko mowa jest o całkowitym zniesieniu stawek MTR, od razu pojawiają się spekulacje, w jaki sposób operatorzy spróbują sobie odbić straty z tego tytułu.

Oczywiście, każda możliwość wyrównania przez nich zysków, pada cieniem na nasze kieszenie. Ale jest jedna, której od początku obawiamy się chyba najbardziej: opłaty za połączenia przychodzące.

Oczywiście, każda możliwość wyrównania przez nich zysków, pada cieniem na nasze kieszenie. Ale jest jedna, której od początku obawiamy się chyba najbardziej: opłaty za połączenia przychodzące.

Pani Prezes Streżyńska uparta jest jak przysłowiowy ssak z rodziny koniowatych. Skoro więc uparła się doprowadzić do stanu, w którym opłat MTR nie będzie - to w ciemno można zakładać, że faktycznie znikną.

Operatorzy jak dotąd byli przeciwni nie tylko zniesieniu, ale nawet regularnym obniżkom MTR. Z prostego powodu - to są pieniądze pryskające im z kieszeni. Dlatego od listopada zeszłego roku wręcz wprost mówili o możliwości wprowadzenia w zamian stawek za połączenia przychodzące.

Jest to jednak mało prawdopodobne. I to z co najmniej dwóch powodów.

Po pierwsze, UKE ustami prezes Streżyńskiej zapewnia:

Jeden warunek jest nie do ruszenia: nie ma mowy o obciążaniu klienta końcowego za przychodzące połączenia, a taki pomysł pojawiał się, gdy po raz pierwszy zaproponowaliśmy zniesienie stawek MTR.

Oczywiście w zapewnienia można wierzyć w różnym stopniu, jednak jest jeszcze jeden gracz, który zapewnienia podobnego typu daje.

Równie uparty jak i sama Streżyńska, a mający znacznie większe pole manewru - ma bowiem święte prawo nie wprowadzać w swoim cenniku opłat za połączenia przychodzące.

I to właśnie Play, nie UKE, jest moim zdaniem gwarantem tego, że nie obudzimy się z koniecznością zapłacenia za rozmowę przychodzącą od jakiegoś upierdliwego sprzedawcy rewelacyjnych garów za 5.000 PLN. Po prostu - jeśli na rynku będzie jedna firma, która za przychodzące nie kasuje, to klienci pozostałych sieci migiem się tam przeniosą i dalej będą gadać na starych warunkach. Dlatego Wielka Trójka się na wprowadzenie opłat nie zdecyduje.

Wygląda na to, że jeden problem mamy na razie z głowy.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.