Żółta ręka Heyah, czyli kolejne spory o logo

Żółta ręka Heyah, czyli kolejne spory o logo19.08.2009 15:00
Sabina

Z czym kojarzy Wam się Heyah? Czerwoną łapkę znają wszyscy - nawet Ci, którzy w sieci Heyah komórki nie posiadają. Czy wiedzieliście jednak, że Heyah to również żółta dłoń na czarnym tle? Pewnie nie, tak jak nie wiedział o tym serwis pacnij.pl, który w swoim logo umieścił żółtą dłoń. W efekcie - podobnie jak w przypadku sporu miedzy Play a „znanym lokalem imprezowym w Warszawie" - sprawa otarła się o sąd.

Z czym kojarzy Wam się Heyah? Czerwoną łapkę znają wszyscy - nawet Ci, którzy w sieci Heyah komórki nie posiadają. Czy wiedzieliście jednak, że Heyah to również żółta dłoń na czarnym tle? Pewnie nie, tak jak nie wiedział o tym serwis pacnij.pl, który w swoim logo umieścił żółtą dłoń. W efekcie - podobnie jak w przypadku sporu miedzy Play a „znanym lokalem imprezowym w Warszawie" - sprawa otarła się o sąd.

Historia żółtej łapki Heyah jest następująca: przy wprowadzaniu (z dużym impetem) marki Heyah na rynek, ówczesna Idea, postanowiła przypuścić kontratak i wykorzystać w swojej kampanii żółtą dłoń. Heyah zareagowało błyskawicznie i dodatkowo zastrzegło analogiczne do czerwonej łapki logo - w kolorze żółtym, blokując tym samym kampanię Idei. Żółte logo, zastrzeżone de facto jedynie w celu zablokowania konkurencji, nie było nigdy szeroko promowane - stąd większość z Was o żółtej ręce Heyah słyszy dziś pewnie po raz pierwszy.

Sprytne zagranie Heyah odbiło się jednak czkawką twórcom serwisu pacnij.pl, którzy nieświadomi istnienia zastrzeżonego znaku towarowego, w swoim logo umieścili...żółtą dłoń. Efekt? Firma Subito System Sp z o.o. - operator pacnij - musiała zmienić logo, na proces z takim potentatem jak PTC Era, serwis aukcyjny nie mógł sobie pozwolić.

W sumie Heyah wykazało się sporym zrozumieniem dla serwisu pacnij.pl i umożliwiło zmianę logo na takie, które nie narusza praw. Procesu w sumie nie było, choć serwis pacnij.pl musiał ponieść koszty zmiany logo. Historia jest o tyle ciekawa, że o zastrzeżonym znaku towarowym nie wiedział prawie nikt. Nie była to więc świadoma próba „podpięcia się" pod znaną markę, a jedynie błąd, za który - jak zwykle - zapłacić przyszło maluczkim.

Czy było o co się spierać? Sprawdźcie sami, poniżej stare logo serwisu pacnij.pl:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.