iOS 10 ucegla iPhone'y! Lepiej wstrzymaj się z aktualizacją [aktualizacja]
Okazuje się, że aktualizowanie milionów urządzeń w jednym czasie nie zawsze jest dobrym pomysłem.
13.09.2016 | aktual.: 13.09.2016 21:25
Dziś (13 września 2016) o godzinie 19:00 czasu polskiego Apple udostępnił użytkownikom iPhone'ów, iPadów i iPodów touch finalną wersję systemu iOS 10. Nasz redakcyjny kolega Piotr od razu wziął się za aktualizowanie swojego iPhone'a. Po kilkunastu minutach dostałem od niego wiadomość, że jego iPhone'e padł i wyświetla informację o konieczności podłączenia do komputera i odpalenia iTunesa.
Okazuje się niestety, że Piotrek nie jest w tym problemie osamotniony. Twittera i inne społecznościówki zalewają wpisy niezadowolonych iUżytkowników.
Na razie nie wiadomo, co jest przyczyną problemów. Póki co lepiej wstrzymać się z aktualizacją urządzeń lub użyć kabla i iTunesa.
Twój iPhone padł po aktualizacji do iOS 10? Oto co radzi zrobić Apple
[olist][]Podłącz urządzenie do komputera, a następnie uruchom program iTunes. Jeśli nie masz komputera, możesz go pożyczyć od znajomego albo udać się po pomoc do sklepu detalicznego Apple Store lub Autoryzowanego Serwisu Apple.[]Gdy urządzenie jest podłączone, wymuś jego ponowne uruchomienie: naciśnij jednocześnie przycisk Usypianie/Budzenie oraz przycisk Początek i przytrzymaj je przez co najmniej 10 sekund, aż zostanie wyświetlone logo firmy Apple. Trzymaj je naciśnięte, dopóki nie zobaczysz ekranu Tryb awaryjny.[]Gdy pojawią się opcje odtwarzania lub uaktualniania, wybierz opcję Uaktualnij. Program iTunes spróbuje ponownie zainstalować system iOS bez wymazywania Twoich danych. Zaczekaj, aż program iTunes pobierze oprogramowanie dla urządzenia.Jeśli pobieranie potrwa dłużej niż 15 minut i urządzenie wyjdzie z trybu awaryjnego, musisz powtórzyć te czynności i po dojściu do tego kroku wybrać opcję Odtwórz zamiast Uaktualnij.[]Gdy uaktualnianie lub odtwarzanie dobiegnie końca, skonfiguruj urządzenie. Jeśli urządzenie zostało wcześniej zarchiwizowane przy użyciu usługi iCloud lub programu iTunes, a w kroku 3 konieczne było jego odtworzenie, możesz być w stanie odtworzyć urządzenie z archiwum podczas konfiguracji.[/olist]
Aktualizacja
John Paczkowski z BuzzFeeda otrzymał od Apple'a wiadomość, że że problem dotyczył "niewielkiej liczby urządzeń" i został już rozwiązany.