OnLife - akcja marketingowa LG pod przykrywką eksperymentu społecznościowego. Nieładnie!

OnLife - akcja marketingowa LG pod przykrywką eksperymentu społecznościowego. Nieładnie!

OnLife - akcja marketingowa LG pod przykrywką eksperymentu społecznościowego. Nieładnie!
Mateusz Żołyniak
16.07.2010 14:40, aktualizacja: 16.07.2010 16:40

Tydzień temu firma LG wystartowała z nową akcją marketingową, która była promowana jako pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy, który rozegra się w samym sercu „miejskiej dżungli” (...) na oczach mieszkańców Warszawy. Postanowiłem wstrzymać się z komentarzem tego przedsięwzięcia, aż do czasu zakończenia tego "eksperymentu", kłócą się przy tym o zasadność mojej decyzji z jednym z naszych czytelników (pozdrawiam Łukasz ;)). Co wynikło z akcji LG?

Tydzień temu firma LG wystartowała z nową akcją marketingową, która była promowana jako pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy, który rozegra się w samym sercu „miejskiej dżungli” (...) na oczach mieszkańców Warszawy. Postanowiłem wstrzymać się z komentarzem tego przedsięwzięcia, aż do czasu zakończenia tego "eksperymentu", kłócą się przy tym o zasadność mojej decyzji z jednym z naszych czytelników (pozdrawiam Łukasz ;)). Co wynikło z akcji LG?

Zanim jednak przejdę do sedna sprawy, wspomnę jak LG przedstawiło swój "eksperyment":

Dziś jesteśmy świadkami nieustannie zmieniającej się rzeczywistości. Kiedyś, każdy z nas miał jedno tylko życie: w „realu”. Obecnie kiedy nie ma Cię on-line - nie istniejesz!

Nowe technologie weszły do naszego życia i zadomowiły się w nim na stałe. Pomagają być w nieustającym kontakcie ze światem oraz z całą siatką znajomych.

Dziś LG pragnie sprawdzić czy we współczesnym świecie będąc na "bezludnej wyspie" można być samotnym i czy siatka znajomych pomoże Ci przetrwać? Oto jest pytanie!

Firma informowała dalej:

Portale społecznościowe a tym samym kontakt z naszymi znajomymi, dostępne w telefonie komórkowym LG Swift (GT540) ułatwiają funkcjonowanie w relacjach z ludźmi, które są bardziej intensywne niż kiedykolwiek. Żyjemy mocniej, bliżej, w zupełnie nowej społeczności. Brak konieczności fizycznej obecności w centrum wydarzeń przestał być dla nas problemem.

Możemy uczestniczyć we wszystkich ważnych wydarzeniach, nawet nie wychodząc z domu. Najnowsze modele LG Swift, LG Mini, LG Bali czy też LG Cookie dają nieograniczone możliwości funkcjonowania poza realem, a eksperyment LG już niebawem sprawdzi tą tezę.

Na czym polegał eksperyment? W środku Warszawy w szklanym kubiku został zamknięty ochotnik, który korzystając tylko z telefonu z dostępem do portali społecznościowych (główne Facebooka) przez tydzień miał zbudować sobie siatkę znajomych. Dzięki wskazówkom od zamkniętej w kubiku osoby, nowo poznani "przyjaciele" mieli znaleźć sposób na uwolnienie go z kubika oraz wygranie jednego z nowych telefonów LG. "Eksperyment" trwał przez tydzień i przez cały czas podkreślano jego naukowe podłoże. Wypowiadało się także wielu ekspertów, jak wynajęty przez LG socjolog - Tomasz Sobierajski, który twierdził, że:

Jesteśmy świadkami zmian społecznych, jakie zachodzą dzięki coraz większemu udziałowi nowych technologii w naszym życiu codziennym… W XXI wieku bycie samemu np. na bezludnej wyspie, czego symbolem jest kubik LG, wcale nie oznacza samotności.

"Eksperyment" zakończył się już i pora zobaczyć jakie obserwacje poczynili fachowcy LG. Czy wcześniej postawiona teza została obroniona? Czy eksperyment pokazał znaczenie social media, w dzisiejszym świecie? Niestety, próżno póki co szukać odpowiedzi na te pytania - pseudoeksperyment to tylko część kampanii reklamowej, która miała wypromować funkcje społecznościowe nowych telefonów LG. Nie ma tu mowy o analizie zachowania użytkowników, odpowiedzi na wcześniej zadane pytania czy choćby postawieniu tezy, odnoszącej się do przetrwania na bezludnej wyspie, dzięki siatce internetowych znajomych.

Obraz

Cóż, LG tym razem zakpiło sobie z użytkowników i osób pracujących w Sieci, a przebieg pseudoeksperymentu znacznie odbiegał o wcześniejszych założeń. W końcu zdobywanie przyjaciół w sieci społecznej nie polega na próbach przekonania blogerów/redaktorów do napisania wzmianki na blogu o "wielkim przedsięwzięciu LG", które pod przykrywką "pierwszego w Polsce eksperymentu społecznościowego" promuje nowe telefony firmy. Zresztą oceńcie sami...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)