Windows Phone coraz mocniejszy - 100 tysięcy aplikacji w Marketplace

Windows Phone coraz mocniejszy - 100 tysięcy aplikacji w Marketplace

Liczba aplikacji w Windows Phone Marketplace (fot. All About Windows Phone)
Liczba aplikacji w Windows Phone Marketplace (fot. All About Windows Phone)
Paweł Żołyniak
07.06.2012 16:00, aktualizacja: 07.06.2012 18:00

Niedawno sklep użytkowników Windows Phone'ów osiągnął 100 tysięcy opublikowanych aplikacji. Co dokładnie kryje się za tymi liczbami?

Na osiągnięcie tego wyniku Microsoft potrzebował 20 miesięcy. Dla porównania, App Store uzyskał ten poziom po 16 miesiącach, a ówczesny Android Market - po 24. Dziś oba sklepy mają odpowiednio 600 i 450 tysięcy aplikacji. Pomimo że te trzy platformy diametralnie różnią się w zakresie polityki dotyczącej urządzeń, to jednak różnica się zaciera pod względem aplikacji.

Tempo przybywania nowych aplikacji do Windows Phone Marketplace jest podobne do przyrostu, jaki odnotowały konkurencyjne platformy w danym czasie. Według serwisu All About Windows Phone do sklepu Microsoftu dziennie przybywa średnio 313 aplikacji, podwajając tym samym wynik z maja poprzedniego roku, który wynosił około 166 aplikacji dziennie.

Procent dostępnych aplikacji (for. All About Windows Phone)
Procent dostępnych aplikacji (for. All About Windows Phone)

Statystyki bazują na dedykowanym numerze identyfikacyjnym przypisywanym każdej aplikacji (App ID), dlatego nie odzwierciedlają dokładnej liczby dostępnych aplikacji. Ich liczba powinna wynosić ponad 88 tysięcy we wszystkich 60 krajach. Oczywiście część z nich jest dostępna jedynie na określonym rynku, co kolejny raz zawęża liczbę dostępnych dla każdego użytkownika programów.

Lokalizacja aplikacji (fot. All About Windows Phone)
Lokalizacja aplikacji (fot. All About Windows Phone)

Nie oznacza to jednak zawyżonych statystyk. Marketplace ma system pozwalający wypróbować za darmo płatne aplikacje, przez co nie występuje zjawisko dublowania programów przez wersję lite, czy demo i full. Obecnie najwięcej aplikacji jest dostępnych w Stanach Zjednoczonych (77,450) oraz w Wielkiej Brytanii (72,933). W Polsce ta liczba wynosi około 55 tysięcy. Co ciekawe, język polski jest najpopularniejszych językiem po standardowej piątce - angielskim, niemiecki, francuskim, hiszpańskim i włoskim.

Kategorie w Marketplace (fot. All About Windows Phone)
Kategorie w Marketplace (fot. All About Windows Phone)

Najpopularniejszą kategorią w Windows Phone Marketplace jest rozrywka, kolejnymi - narzędzia, książki i gry. Te cztery grupy stanowią 59% całego sklepu. Dwie trzecie wszystkich aplikacji są dostępne za darmo. Spośród płatnych programów aż 61% można nabyć za 99 centów.

Co prawda Windows Marketplace nie prześcignie konkurentów w liczbie aplikacji, to jednak już teraz stanowi trzecią najważniejszą platformę na rynku. Dobre tempo rozwoju powinno być utrzymane w przyszłości i użytkownicy Windows Phone nie powinni się tym martwić. Wraz z premierą Windowsa 8 i coraz większą integracją innych produktów z Redmond powinno być tylko lepiej.

Microsoft pokazał, że potrafi stworzyć konkurencyjny ekosystem, czego nie osiągnął na przykład Samsung z bada OS, mając większy udział w rynku. Bazując tylko na własnych technologiach (XNA i Silverlight), znacząco utrudnił portowanie już istniejących aplikacji z innych platform, jednak jak widać, nie przeszkodziło to w utrzymaniu dobrego tempa rozwoju platformy. Przewaga iOS i Androida na tym polu zawsze będzie, jednak po przekroczeniu pewnego poziomu (dostępność najlepszych aplikacji z innych platform) nie będzie już tak widoczna i przestanie być wadą dyskwalifikującą system.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)