Internauci zainteresowani Aero2, a seniorzy - prostymi telefonami
KIRA CZARCZYŃSKA • dawno temuSpółka Aero2, oferująca darmowy mobilny dostęp do Internetu, chciała co prawda ukryć ten fakt przed potencjalnymi klientami, ale się nie udało. Zgłasza się coraz więcej zainteresowanych. Nie wiadomo, ilu wśród nich jest seniorów, ale pewnie niezbyt wielu. Starsze osoby nadal narzekają, że obecnie produkowane komórki i smartfony są zbyt skomplikowane.
Darmowy Internet Aero2 — rośnie popularność
Przez pierwsze tygodnie od rozpoczęcia świadczenia usługi darmowego dostępu do Internetu spółka Aero2 nie miała zbyt wielu chętnych na skorzystanie z oferty. Większość ludzi w ogóle nie wiedziała, że taka możliwość istnieje. Ci, którzy wiedzieli, rozbijali się o mur nierealistycznych wymagań, które trzeba było spełnić, żeby dostać kartę SIM.
Sprawie przyjrzał się Urząd Komunikacji Elektronicznej. Uznał, że spółka Aero2 nieco przesadziła i nakazał zmianę podejścia do klienta. Od tego czasu chętnych na darmowy Internet jest coraz więcej. Obniżenie kaucji i rozszerzenie sieci dystrybucji, dzięki którym dostępność kart SIM jest zdecydowanie większa, zdziałały cuda: każdego dnia do operatora napływa kolejne kilkaset zgłoszeń.
Zobacz również: WiFi w Pendolino sukcesem. PKP Intercity ujawnia liczby
Aero2 zachwycone pewnie nie jest, ale cóż począć — takie były warunki UKE…
Komórkomania.TV – Dwurdzeniowe smartfony z Androidem
Seniorzy narzekają na telefony
Młodzież goni za nowościami i zazwyczaj kupuje smartfony, na dodatek z jak największą liczbą różnych dodatków i funkcji. Za tym trendem idą też producenci telefonów, starając się sprostać coraz bardziej wyśrubowanym wymaganiom tej grupy wiekowej. Starsi użytkownicy komórek natomiast zdecydowanie na to narzekają.
Powód? Seniorzy używają telefonu — uwaga, niespodzianka! — głównie do rozmów. Tak przynajmniej wynika z badań konsumenckich w kilku krajach Europy, przeprowadzonych przez Emporia Telecom z udziałem osób powyżej 65. roku życia.
Co powiedzieli starsi klienci sieci komórkowych?
- w Niemczech 71% spośród badanych uznało, że telefony mają zbyt dużo niepotrzebnych funkcji;
- 81% Hiszpanów zarzuca producentom, że komórki są zdecydowanie zbyt skomplikowane w obsłudze;
- 90% Belgów powiedziało, że ekran dotykowy w telefonie jest nieistotny.
Nic jednak dziwnego, skoro aż 84% seniorów korzysta z komórki do prowadzenia rozmów głosowych, 20% - do wysyłania SMS-ów, jedynie 13% z nich używa wbudowanego aparatu fotograficznego, a surfuje w Internecie tylko 5% respondentów.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze