50 milionów poszło z dymem. 5 ciekawostek o Samsungu

50 milionów poszło z dymem. 5 ciekawostek o Samsungu22.10.2021 14:19
Źródło zdjęć: © © Omar Markhieh / Pexels

Samsung to firma o długiej i ciekawej historii. Oto 5 ciekawostek na temat koreańskiego giganta, który jest związany nie tylko z branżą elektroniki użytkowej.

Duże firmy zazwyczaj mają bogatą historię, która jest wypełniona ciekawymi zdarzeniami oraz informacjami. Właśnie dlatego na Komórkomanii pojawił się między innymi tekst o 10 faktach na temat Samsunga. Teraz nadszedł czas na ponowne zainteresowanie się gigantem z Korei i przytoczenie kilku ciekawostek, o których prawdopodobnie nie wiedzieliście.

  1. Prezes Samsunga nakazał spalić elektronikę o wartości 50 milionów dolarów

Pisaliśmy już o tym, że Samsung nie zaczynał swojej działalności od produkowania sprzętów elektronicznych. Pierwsze kroki koncernu były stawiane w eksporcie suszonych ryb, warzyw, owoców, a później także mąki i cukru. Dzisiaj wielu ludzi kojarzy Samsunga z dobrą elektroniką, ale można powiedzieć, że droga do osiągnięcia takiego stanu rzeczy, momentami była wyboista.

Lee Kun-hee był prezesem Samsunga, który w latach 90. podjął radykalną, szokującą dla wielu pracowników decyzję. Po tym jak przejął biznes po swoim ojcu, Le Kun-hee rozpoczął stopniową przemianę z firmy produkującej tanią elektronikę, w podmiot stawiający na jakość. Jednym z kulminacyjnych punktów wdrażania takiej polityki był dzień, w którym prezes Samsunga nakazał zniszczyć i podpalić elektronikę o wartości około 50 milionów dolarów.

Podobno na taki widok wielu z pracowników zaczęło płakać, lecz kolejne sprzęty były nieustannie donoszone i wrzucane do ognia. Lee Kun-hee był głęboko zniesmaczony niską jakością produktów i zdecydowanie skierował Samsunga na zupełnie inne tory.

  1. Samsung brał udział w produkcji myśliwców wielozadaniowych

Wspominaliśmy kiedyś, że spółka Samsung Techwin (aktualnie Hanwha Techwin) opracowała automatyczne działka strażnicze Samsung SGR-A1, rozmieszczone przez Koreę Południową na granicy z Koreą Północną. Wiele osób może być zaskoczonych faktem, że Samsung brał udział w stworzeniu jakiejkolwiek broni, jednak to nie koniec ciekawych przedsięwzięć koncernu.

Źródło zdjęć: © © Joe Ambrogio / Pexels
Źródło zdjęć: © © Joe Ambrogio / Pexels

Korea Aerospace Industries to producent wojskowych i cywilnych samolotów. Spółka została utworzona przez firmy Samsung Aerospace, Hyundai Space and Aircraft oraz Daewoo Heavy Industries. W latach 80. i 90. KAI zajmowało się między innymi produkcją myśliwców KF-16 dla wojsk lotniczych Korei Południowej. Później spółka uzyskała niezależność od swoich pierwotnych założycieli, w czym pomógł rząd Korei Południowej. Innymi słowy, Samsung brał udział nawet w produkcji myśliwców wielozadaniowych.

  1. Oto pierwszy telefon komórkowy Samsunga

Dziś Samsung jest zaliczany do liderów branży mobilnej, a telefony takie jak na przykład Galaxy Z Fold 3 i Z Flip 3, przecierają światowe szlaki dla nowej odmiany składanych smartfonów. Dojście do tej pozycji wymagało czasu, a wszystko zaczęło się od niepozornego telefonu o nazwie SH-100.

Źródło zdjęć: © © Los Muertos Crew / Pexels
Źródło zdjęć: © © Los Muertos Crew / Pexels

Pierwszy telefon komórkowy Samsunga był zarazem pierwszą komórką zaprojektowaną i wyprodukowaną w Korei. SH-100 miał swoją premierę w 1988 roku, tuż przed igrzyskami olimpijskimi w Seulu, co oczywiście nie było przypadkiem – to świetna okazja do pochwalenia się swoimi możliwościami.

  1. Samsung jako pierwszy stworzył hybrydę telefonu i zegarka

Smartwatche kojarzą nam się ze względnie nowymi urządzeniami, ale ciekawe technologiczne gadżety przeznaczone do noszenia na nadgarstku, powstawały znacznie wcześniej. W 1999 roku Samsung wprowadził na rynek połączenie telefonu z zegarkiem, czyli SPH-WP10, który miał monochromatyczny ekran LCD i możliwość prowadzenia rozmów przez 90 minut.

Można powiedzieć, że koreański gigant próbował swoich sił w zapoczątkowaniu trendu na tak zwane wearables dość wcześnie. Pomimo tego, że SPH-WP10 to pierwszy na świecie telefon w zegarku, urządzenie niestety nie zrobiło wielkiej furory na rynku. Można zaryzykować stwierdzenie, że wizja była nastawiona na właściwy kierunek, ale może podjęli się tego odrobinę zbyt wcześnie?

  1. Samsung – co to znaczy?

Na koniec prosta kwestia o fundamentalnym znaczeniu, mianowicie co oznacza nazwa koreańskiego giganta? Lee Byung-Chull założył swoją firmę w 1938 roku i nazwał ją Samsung, co w języku koreańskim można rozbić na dwa człony – sam oznaczające trzy, a także sung oznaczające gwiazdy. Nie każdy odnajdzie w tym dodatkowe znaczenie, jednak Lee Byung-Chull chciał aby jego firma trwała wiecznie, tak jak gwiazdy widoczne na niebie.

Dodatkowe znaczenie trzech gwiazd jest takie, że w Korei może to mieć odniesienie do trzech bóstw reprezentujących chwałę, szczęście i długowieczność. Wydaje się, że założyciel Samsunga przewidział jak wielka stanie się jego firma i znalazł dla niej idealną nazwę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.