Android Lollipop w końcu osiągnął dwucyfrowy udział na rynku, ale czy możemy mówić o sukcesie?

Android Lollipop w końcu osiągnął dwucyfrowy udział na rynku, ale czy możemy mówić o sukcesie?02.06.2015 08:58
Android Lollipop
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Jednym ze strasznych słów, którego boją się jak ognia wszyscy fani Androida jest fragmentacja. Patrząc na najnowsze wyniki systemu Google'a nadal jest się czego bać, mimo iż udział Lollipopa w końcu przekroczył 10%.

Android jest obecnie największym systemem mobilnych na rynku, ale nie oznacza to, że jest idealny. Jedną z jego bolączek jest fragmentacja. Oczywiście Google oraz producenci pracują nad rozwiązaniem tego problemu, ale zarówno 2 miesiące temu jak i na początku maja najnowsza wersja Androida nie znajdowała się nawet na 10% urządzeń. Teraz jest już nieco lepiej, bo wyniki za ostatnie dni maja (7 dni kończące się 1 czerwca) pokazują, że Android idzie w dobrym kierunku.

Statystyki Androida, końcówka maja 2015, Źródło zdjęć: © Google
Statystyki Androida, końcówka maja 2015
Źródło zdjęć: © Google

Niestety robi to nadal zbyt wolno. Android Lollipop co prawda osiągnął wynik dwucyfrowy i zdobył 12,4% rynku (oczywiście istotniejsza jest wersja 5.0, która odpowiada za 11,6% rynku), ale miesiąc temu miał on już 9,7%. Warto wziąć pod uwagę, że większość producentów nie zamierza aktualizować wypuszczonych już urządzeń ze średniej półki do lizaka, a na horyzoncie widać już zaprezentowanego ostatnio Androida M.

Warto również zauważyć, że nadal niemal 6% użytkowników korzysta z wersji zaczynających się od cyfry 2, czyli wydanych w latach 2010-2011. Nie wiadomo, ile jest osób korzystających z jeszcze starszych wersji Androida, ponieważ dane zbierane są w nowym sklepie Google Play, który nie jest przez nie obsługiwany. Jeśli chodzi o czołówkę to nadal zdecydowanym liderem jest KitKat, który pracuje na 39,2% urządzeń, ale tuż za nim są różne odmiany Jelly Beana, które mają łącznie 36,9%.

Lollipop bez wątpienia radzi sobie coraz lepiej, ale nadal jest to dla większości użytkowników tylko ciekawostką, o której mogą jedynie przeczytać i zapewne na tym zakończą swoją przygodę z tym systemem. Zastanawiające jest to, czy Android M okaże się sprawniejszy w zdobywaniu rynku niż lizak czy może za rok nadal będą królować wersje Androida z cyfrą 4 na początku.

Źródło: Google via gsmarena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.