Ależ ciekawe czasy nastały. Apple schyla się po pieniądze nisko jak nigdy dotąd

Ależ ciekawe czasy nastały. Apple schyla się po pieniądze nisko jak nigdy dotąd22.04.2020 08:36

Najwidoczniej kryzys ekonimiczny dał się Apple'owi we znaki tak bardzo, że postanowił wkroczyć ze swoimi usługami nawet do biedniejszych regionów Afryki.

W Polsce mamy szeroki dostęp do usług Apple'a, ale nie wszyscy mają ten komfort. W kilkudziesięciu krajach na świecie nie jest nawet dostępny sklep App Store. Tym samym wielu posiadaczy iPhone'ów bez kombinowania nie może nawet pobrać gier i aplikacji. Lista tych państw właśnie została jednak znacznie skrócona.

Usługi Apple'a w nowych, ubogich krajach

Apple informuje, że usługi App Store, Apple Arcade, Apple Podcasts oraz iCloud zadebiutowały właśnie na 20 nowych rynkach w Afryce, Azji, Europie oraz Oceanii. Są to: Afganistan, Birma, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Demokratyczna Republika Konga, Gabon, Gruzja, Irak, Kamerun, Kosowo, Libia, Malediwy, Maroko, Nauru, Rwanda, Serbia, Tonga, Vanuatu, Wybrzeże Kości Słoniowej oraz Zambia.

Oprócz tego samo Apple Music pojawiło się w łącznie 51 nowych krajach, w tym w większości z wyżej wymienionych.

Nietrudno zauważyć, że Apple wziął sobie za cel mniej zamożne rynki, które - z oczywistych względów - dotychczas nie znajdowały się zbyt wysoko na jego liście priorytetów.

Ostatnie działania Apple'a są bardzo spójne

Apple jest świeżo po premierze nowego iPhone'a SE, czyli najtańszego smartfonu od wielu, wielu lat. Gigant liczy z pewnością na to, że dzięki temu uda mu się przyciągnąć do swojego ekosystemu osoby mniej skore do wydania dwóch średnich krajowych na nowy telefon.

Dzięki iPhone'owi SE Apple ma szansę na zwiększenie swoich udziałów na mniej zamożnych rynkach. Współgra to z rozszerzeniem dostępności usług, bo przecież każdy świeżo upieczony nabywca iTelefonu to potencjalny użytkownik App Store'a czy iClouda.

Rynek się nasycił, więc Apple walczy o każdego dolara. Zwłaszcza w dobie kryzysu

Według raportu IDC, w całym 2019 roku Apple dostarczył na rynek 191 milionów iPhone'ów, czyli o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Cały rynek smartfonów skurczył się zresztą w tym czasie o 2,3 proc.

Wszystkim graczom coraz trudniej jest notować wzrosty w ujęciu ilościowym. A już w szczególności w czasie kryzysu ekonomicznego wywołanego przez pandemię koronawirusa.

Apple walczy z tym problemem na dwóch frontach. Z jednej strony rozszerza swoje portfolio o wysokomarżowe produkty Pro, które - mimo topniejącej sprzedaży w przeliczeniu na egzemplarze - zapewniają wyższe przychody. Z drugiej natomiast kładzie coraz większy nacisk na usługi.

Kto by jednak jeszcze kilka miesięcy temu pomyślał, że producent kółek do komputera za 3499 zł będzie szukał pieniędzy w Vanuatu, Rwandzie czy Czarnogórze. Oj, ciekawe czasy nastały.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.