Apple i Google się ze sobą zgadzają: trzeba ogarnąć dwustopniową weryfikację

Apple i Google się ze sobą zgadzają: trzeba ogarnąć dwustopniową weryfikację31.01.2020 16:00
Patryk Korzeniecki

Apple zazwyczaj unika współpracy z konkurentami, jednak czasem się przełamuje.

Dwustopniowa weryfikacja nie jest niczym nowym, ale Apple jak to Apple - próbuje wynaleźć ją na nowo. Co najlepsze - w prace nad nią zamieszani są programiści Chrome'a.

Apple znalazł sposób na ochronę użytkowników przed phishingiem

Producent telefonów z jabłkiem zaproponował opracowanie ustandaryzowanych wiadomości SMS będących częścią dwustopniowej weryfikacji. Inżynierowie Apple Webkit zaproponowali, aby wiadomości oprócz jednorazowego hasła zawierały dedykowany adres URL.

Dzięki takiemu zabiegowi działanie kodów zabezpieczających zostałoby ograniczone tylko do właściwych stron - powiązanie za pomocą linku uniemożliwiłoby działanie kodu na podrobionych witrynach internetowych. ZDNet informuje, że inżynierowie Google'a już nad tym pracują.

Drugim plusem tego rozwiązania byłaby wygoda. Standaryzacja mogłaby sprawić, że mobilne wersje Safari i Chrome'a automatycznie rozpoznawałyby link z wiadomości i samodzielnie realizowały proces uwierzytelnienia - bez ingerencji użytkownika. Z punktu widzenia wygody użytkownika byłby to genialny krok.

ZDNet podaje też przykładowy format takiej wiadomości. Ma on wyglądać mniej więcej tak:

747723 is your WEBSITE authentication code.@website.com #747723

Jestem człowiekiem, który zwraca uwagę na komfort użytkowania urządzeń i usług. Uważam, że każde ułatwienie życia użytkownika jest na wagę złota. Właśnie dzięki takiemu proklienckiemu podejściu korzystamy dzisiaj z tak wygodnych i intuicyjnych urządzeń.

Przypomnijcie sobie telefony z Windows Mobile i rysikiem, a teraz porównajcie np. z iPhonem 11 - niebo a ziemia. Podziękujcie projektantom interfejsów i wszystkim tym, którzy zadbali o Wasz komfort. Możliwe, że niedługo progres dotknie też wspomnianą dwustopniową weryfikację SMS.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.