Apple stara się przypodobać Polakom. Oby na marketingu się nie skończyło

Apple stara się przypodobać Polakom. Oby na marketingu się nie skończyło20.03.2023 16:24
Apple wchodzi do Polski na pełnej?
Źródło zdjęć: © Unsplash

Oto kolejny dowód na to, że w Cupertino wiedzą już, gdzie leży Polska.

Nasz rynek przez wiele lat traktowany był przez Apple'a po macoszemu. Dość wspomnieć, że firma ma już ponad 500 salonów w 25 krajach na całym świecie, ale w Polsce do dziś nie powstał ani jeden.

Widać jednak wyraźnie, że Apple spogląda w naszym kierunku coraz śmielej. W 2022 wyjątkowo płodne stało się chociażby biuro prasowe, które w ciągu roku opublikowało 95 artykułów w języku polskim. Jeszcze w 2021 tłumaczone były jedynie pojedyncze komunikaty, a wcześniej żadne.

Polskie biuro prasowe Apple'a nie próżnuje, Źródło zdjęć: © Apple.com
Polskie biuro prasowe Apple'a nie próżnuje
Źródło zdjęć: © Apple.com

W połowie 2022 szerokim echem obiły się także poszukiwania szefa PR-u, który zaopiekowałby się marką w naszym regionie. Kolejne efekty wzmożonych działań są już widoczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Apple Polska wkracza na YouTube'a

Na YouTubie uruchomiony został oficjalny kanał polskiego oddziału Apple'a. Co prawda został on założony już 9 lutego 2023, ale dopiero w marcu firma zaczęła zasypywać go treściami.

Na kanale znaleźć można chociażby spolszczoną reklamę iPhone'a 14...

... czy niemal 4-minutową prezentację iPhone'a 14 Pro.

W opisie kanału Apple chwali się także "samouczkami i innymi fantastycznymi materiałami". Wyjąwszy jednak filmy produktowe, póki co firma opublikowała na razie tylko jedno wideo faktycznie przekazujące ciekawą wiedzę. Poświęcono je prywatności.

Warto odnotować, że - jak zauważa Bloomberg - Apple uskutecznia aktualnie politykę cięcia kosztów i bardzo ostrożnie podchodzi do generowania nowych etatów. Wszystko po to, by w dobie poważnego kryzysu ekonomicznego uniknąć masowych zwolnień, na które zdecydowali się już tacy giganci jak Google, Meta, Amazon czy Microsoft.

Skoro w takich okolicznościach Apple intensyfikuje swoje działania promocyjne w Polsce, najwidoczniej staliśmy się dla niego istotnym rynkiem.

Dobra, Apple'u. Fajne te twoje reklamy, ale nie na to Polacy czekają najbardziej

To, że Apple na poważnie bierze się za promocję nad Wisłą, może cieszyć, bo na zaostrzającej się konkurencji zawsze ostatecznie zyskują konsumenci. Byłoby jednak miło, gdyby w parze ze zwiększonymi wydatkami na marketing szedł większy nacisk na zwiększenie funkcjonalności iPhone'ów w Polsce.

Apple ma na swojej stronie listę funkcji systemu iOS 16, których dostępność uzależniona jest od języka lub regionu. Polacy mogą korzystać z raptem 30 z 94 tego typu rozwiązań.

Wciąż jesteśmy odcięci od takich funkcji jak Siri, Apple News, szczegółowe dane i transport publiczny w Mapach, Tłumacz, rozpoznawanie obrazu, zaznaczanie tekstu na zdjęciach czy nawet tak podstawowa funkcja jak przewidywanie tekstu przez systemową klawiaturę.

Liczne ogłoszenia o pracę zdają się jednak sugerować, że polska wersja asystenta głosowego jest już budowana i testowana. Skoro mamy już dowody na to, że Apple dostrzegł nas na mapie świata, może na reklamach się nie skończy i same iPhone'y staną się w rękach Polaków potężniejsze.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.