A gdyby tak całkowicie przenieść bank do aplikacji mobilnej? Ta piękna wizja już jest realizowana!

A gdyby tak całkowicie przenieść bank do aplikacji mobilnej? Ta piękna wizja już jest realizowana!26.06.2015 07:34
Visualization of mobile or internet based banking concept
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Firm wycenianych na miliardy dolarów, które zaczynały od aplikacji mobilnej jest sporo. Większość z nich to popularne portale społecznościowe, które idealnie sprawdzają się na ekranach smartfonów, ale co powiedzielibyście na bank?

Instagram, Vine czy Snapchat lub Periscope to społecznościówki, które zaczynały od bycia aplikacjami mobilnymi. Teraz mają miliony użytkowników, a ich wyceny sięgają miliardów dolarów. Ze zwykłych aplikacji stały się jednymi z najważniejszych miejsc w dzisiejszym internecie. Łączy je to, że wszystkie mają służyć rozrywce, ale co gdyby tak stworzyć dużo poważniejszy biznes w oparciu o aplikację mobilną?

Na taki pomysł wpadły dwie brytyjskie firmy: Atom oraz Mondo. Pierwsza z nich uporała się już ze wszystkimi formalnościami i jest już oficjalnym bankiem, a druga właśnie się o to stara. Z tradycyjną bankowością Atom Bank nie mawiele wspólnego, a bliżej jest mu do wyżej wymienionych aplikacji. Założyciel stawia na aplikacje mobilne. Nie będzie żadnych oddziałów czy stosów papierów, wszystko będzie można załatwić przez aplikację, a zatwierdzić przy pomocy czujników biometrycznych. Jeśli klient napotka jakiś problem, to do jego dyspozycji oprócz produktu na smartfonie będzie dostępna też całodobowa infolinia oraz sieci społecznościowe.

Smartphone with finance and market icons and symbols concept, Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Smartphone with finance and market icons and symbols concept
Źródło zdjęć: © shutterstock.com

Chcę taki bank!

Mimo tego, że ćwierć wieku już jakiś czas temu mi stuknęło to nadal czuję się młodo oraz bardzo internetowo. Nie wszystkie trendy są dla mnie jasne, ale pokochałem społecznościówki oparte o aplikacje mobilne, a szczególnie Instagrama. W nim wszystko jest proste i wystarczyło mi kilka chwil, żeby poznać jego funkcje i zrozumieć o co w nim chodzi.

Jeśli dostałbym bank opierający się na podobnych zasadach co te społecznościówki, to przeszedłbym bez wahania. Z racji moich częstych wyjazdów zagranicznych zakładałem już kilka różnych kont bankowych i zawsze dostawałem stos papierków oraz masę zasad, których za nic nie mogłem spamiętać. A jak moja polska karta przestała działać na drugim końcu świata, to się prawie załamałem. Wiecie czemu? Ponieważ bez problemu można było to załatwić, ale... w oddziale banku. I osobiście, więc nawet wysłanie karty i poproszenie kogoś z rodziny o pomoc nic by nie dało. Na szczęście miałem jeszcze drugą kartę, ale bez tego miałbym duży problem. Z bankiem w aplikacji taka sytuacja nie miałaby miejsca.

Pierwsze smartfony nie miały nawet sklepów z aplikacjami, a teraz to jest ich największa siła. Teraz sam zaczynam i kończę dzień sprawdzając Instagrama i Facebooka na smartfonie, a nie jestem wyjątkiem. Aplikacje mobilne to potęga i szczerze kibicuję bankom, które chcą iść taką drogą. Jeśli stos papierów będę mógł zastąpić kilkoma kliknięciami i przyciśnięciem mojego palca to jestem zdecydowanie na tak.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.