Bannister: polski rynek komórkowy oceniam na 7

Bannister: polski rynek komórkowy oceniam na 703.06.2009 06:50
logo play 2
Kira Czarczyńska

trzy lata temu dałbym 1, a w zasadzie 0. Dno. Gdy P4 wygrywało licencję na częstotliwości komórkowe nie można było mówić o skutecznej regulacji rynku, bariery blokujące nowym operatorom wejście na rynek były niemal nie do pokonania. - mówił w "ostatnim-ostatnim" (już po złożeniu dymisji) wywiadzie dla Gazety Wyborczej Chris Bannister.

Teraz, te trzy lata później, jest jednak jego zdaniem znacznie lepiej - nasz rynek ocenia na 7. Przyznaje też, że otworzyliśmy się na nowe rozwiązania, choćby operatorów wirtualnych.

[...] trzy lata temu dałbym 1, a w zasadzie 0. Dno. Gdy P4 wygrywało licencję na częstotliwości komórkowe nie można było mówić o skutecznej regulacji rynku, bariery blokujące nowym operatorom wejście na rynek były niemal nie do pokonania. - mówił w "ostatnim-ostatnim" (już po złożeniu dymisji) wywiadzie dla Gazety Wyborczej Chris Bannister.

Teraz, te trzy lata później, jest jednak jego zdaniem znacznie lepiej - nasz rynek ocenia na 7. Przyznaje też, że otworzyliśmy się na nowe rozwiązania, choćby operatorów wirtualnych.

Co wpłynęło zdaniem Chrisa na tak drastyczne zmiany na polskim rynku telefonii komórkowej?

Przede wszystkim zdecydowana postawa pani Anny - to właśnie prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej jest wg. Bannistera liderem zmian na korzyść konsumenta, które obserwujemy od dłuższego czasu.

Istotne są też jednak poczynania najmłodszych graczy rynkowych, jak np. Fresh: Czy w Polsce byłoby kiedyś 29 gr za minutę połączenia w ofercie prepaidowej, gdyby nie ostatnia oferta Playa? - pyta retorycznie Chris, odpowiadając sobie w zasadzie od razu: Nigdy!

I faktycznie, po przyjrzeniu się najbardziej spektakularnym zmianom rynkowym można stwierdzić, że spora część obniżek cen była prowokowana właśnie przez mniejsze sieci.

Konkurencja właśnie najszybciej wymusza zmiany - Orange w Wielkiej Brytanii za licencję zapłacił 3 mld funtów, znacznie więcej niż w Polsce, a ceny detaliczne dla klientów były niższe. Jak to możliwe? Bo w Anglii jest dwa razy mocniejsza konkurencja.

*A przyszłość? Jak prognozuje Bannister:

Za dwa lata pozostanie pięciu graczy infrastrukturalnych - czterech dużych i jeden, który znajdzie swoją niszę. Taki model się sprawdzi. Dzięki temu spadną ceny, więc klienci będą więcej dzwonić. To sprawi, że operatorzy więcej zarobią, choć na mikrostawkach, a nie na horrendalnych stawkach, jakie mają dzisiaj.*

Pożyjemy - zobaczymy. Zapewne jednak jako konsumenci i klienci sieci GSM, nie obrazilibyście się za drastyczne zmniejszenie kosztów połączeń? Ja też nie.

Źródło: Wyborcza.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.