Cyanogen szykuje konkurencję dla projektu Android One. Ma zamiar zalać rynek budżetowcami

Cyanogen szykuje konkurencję dla projektu Android One. Ma zamiar zalać rynek budżetowcami13.11.2015 15:13
Cyanogen i smartfony
Źródło zdjęć: © Shuttertock

Gdy Cyanogen stał się oficjalnie zarejestrowaną firmą, popularność rozwijanej przez niego modyfikacji Androida błyskawicznie wystrzeliła w górę. Dziś nikogo już nie dziwią telefony, które od razu po wyjęciu z pudełka działają pod kontrolą systemu Cyanogen OS, ale wciąż zdaje się mieć on łatkę platformy dla geeków. To wkrótce może się zmienić.

Steve Kondik zaczął rozwijać CyanogenModa w 2009 roku. Przez lata ten garażowy projekt był zbawieniem dla użytkowników niewspieranych przez producentów urządzeń, którzy za sprawą nieoficjalnych wersji oprogramowania mogli przedłużyć aktualizacyjne życie swoich smartfonów. Gdy w drugiej połowie 2013 roku powstała firma Cyanogen Inc., ze wspomnianego systemu korzystało już ponad 8 milionów osób. W sierpniu 2015 liczba użytkowników przekroczyła 50 milionów.

Oppo N1 z CyanogenModem
Oppo N1 z CyanogenModem

W międzyczasie na rynek trafiło już nawet kilka słuchawek z Cyanogen OS-em. Zaczęło się od limitowanej edycji Oppo N1, później pojawił się OnePlus One, a następnie do zabawy przyłączył się m.in. popularny w Indiach Micromax, należący do Lenovo ZUK czy brytyjski Wileyfox. Co będzie następne?

Cyanogen wypowiada wojnę platformie Android One

Programem Android One objęte są smartfony przygotowywane we współpracy z Google'em, które - mimo niskiej ceny - mają sprawnie działać i mieć solidne wsparcie aktualizacyjne. Dziś Cyanogen zapowiedział wprowadzenie na rynek nowej serii urządzeń, która będzie odpowiedzią na projekt Google'a.

O ile ceny słuchawek z linii Android One oscylują w granicach 100 dolarów, o tyle Cyanogen celuje w 75 dolarów. Firma ma zamiar zalać różne rynki smartfonami od różnych producentów (najpewniej lokalnych), więc jeśli faktycznie mówimy o równowartości 300 zł, to - o ile Cyanogen podobnie jak Google będzie pilnował jakości - można się spodziewać szybkiego wzrostu popularności tej alternatywnej modyfikacji Androida.

O dużym potencjalne drzemiącym w tej półce cenowej niech świadczy fakt, że Tizenowi wystarczyło raptem 10 miesięcy, aby stać się czwartym najpopularniejszym systemem mobilnym na świecie. Skoro Cyanowi niemalże wyłącznie w pojedynkę udało się dotrzeć do ponad 50 milionów ludzi, z pomocą partnerów i budżetowych smartfonów może być już tylko lepiej.

Co istotne, firma ma zamiar skupić się nie tylko na low-endach, gdyż oprócz nich zapowiedziała także flagowca, o którym - póki co - nie wiadomo nic. Robi się ciekawie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.