Film lepszy od smartfonów? "BlackBerry" zbiera świetne recenzje. Zobacz zwiastun

Film lepszy od smartfonów? "BlackBerry" zbiera świetne recenzje. Zobacz zwiastun15.03.2023 20:41
Zwiastun "BlackBerry" już jest
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Spektakularny upadek jednej z największych marek na świecie brzmi jak materiał na film, prawda? Nic więc dziwnego, że taki film powstał i zdobył uznanie krytyków.

Film Matta Johnsona, opowiadający o wzlotach i upadkach legendarnej marki z Kanady, został zapowiedziany latem ubiegłego roku. Wreszcie pojawił się długo oczekiwany zwiastun.

Co prawda kinową premierę zaplanowano dopiero na 12 maja, ale "BlackBerry" robi już objazdówkę po festiwalach, na których radzi sobie bardzo dobrze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Branżowy serwis RottenTomatoes przyznał mu 95 proc. Oznacza to, że na 20 opublikowanych recenzji tylko jedna była negatywna. Z kolei na IMDb średnia ocen to aktualnie 7,5/10.

W główne role w "BlackBerry" wcielili się Jay Baruchel oraz Glenn Howerton. Historia firmy ma zostać zaprezentowane przez pryzmat biznesowych relacji jej współzałożycieli.

Na razie nie wiadomo, czy film będzie dystrybuowany w Polsce, ale festiwalowy sukces daje nadzieje na to, że zostanie wydany przynajmniej na VOD.

BlackBerry, czyli od bohatera do zera

Pierwszy telefon BlackBerry z charakterystyczną klawiaturą QWERTY trafił na rynek w 1999 roku. Marka błyskawicznie skradła serca milionów użytkowników na całym świecie.

Mimo początkowego pasma sukcesów, Kanadyjczycy nie byli w stanie nawiązać walki z iPhone'em i smartfonami z Androidem, co doprowadziło do błyskawicznego upadku.

Jeszcze w 2010 r. BlackBerry (znane wówczas jako Research in Motion) było drugim największym producentem smartfonów na świecie - tuż za Nokią, a jednocześnie przed Apple'em. W 2011 r. firma spadła na czwartą pozycję. W 2012 jej rynkowe udziały były już tak małe, że analitycy z IDC przestali uwzględniać markę BlackBerry w swoich raportach. W 2016 Kanadyjczycy całkowicie zrezygnowali z produkcji elektroniki konsumenckiej, przez chwilę próbując jedynie licencjonować swoją markę innym producentom.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.