Fitbit Surge - inteligentny zegarek dla aktywnych

Fitbit Surge - inteligentny zegarek dla aktywnych20.10.2014 09:20
Young lady running on a rural road during sunset
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Ostatnio na rynku akcesoriów monitorujących aktywność użytkownika ma miejsce ciekawe zjawisko.

Jeszcze nie tak dawno producenci tego typu gadżetów mieli dość łatwe życie. Wystarczyło stworzyć lifeloggingową usługę, a następnie owinąć akcelerometr i niewielką baterię w kawałek gumy i tak przygotowaną opaskę sprzedawać za kilkaset złotych jako modny gadżet. Chętnych nie brakowało, więc biznes się kręcił.

W ostatnim czasie jednak o miejsce na nadgarstkach konsumentów coraz intensywniej walczą smartwatche, które nie tylko potrafią liczyć kroki, ale i wyświetlać powiadomienia ze smartfona, sterować odtwarzaczem muzyki, wyświetlać wskazówki podczas korzystania z nawigacji i robić o wiele, wiele więcej. Ok, dedykowane akcesoria z samym monitorowaniem aktywności w większości przypadków radzą sobie lepiej, ale jeśli po jednej stronie postawimy opaskę do lifeloggingu, a po drugiej funkcjonalny zegarek i zaoferujemy porównywalną cenę, to dla większości konsumentów rachunek będzie prosty.

Moto 360
Moto 360

Potentaci rynku mają zatem poważny problem i muszą szukać pieniędzy gdzie indziej. Raptem kilka tygodni temu firma Jawbone postanowiła skupić się przede wszystkim na softwarze i udostępniła swoją aplikację m.in. na urządzenia z iOS-em, Androidem, Androidem Wear oraz na zegarki Pebble, o czym pisałem już zresztą w Weekendowym Zestawie Gier i Aplikacji. Wciąż nie jest do końca jasne, jak Jawbone zamierza zmonetyzować to przedsięwzięcie, ale potencjał jest ogromny. Subskrypcje premium, kontrakty z producentami smartfonów i zegarków, kampanie na wzór tych z Endomondo - firma ma w czym wybierać, więc z pewnością jeszcze długo utrzyma się na rynku.

Jeden z największych konkurentów Jawbone'a - Fitbit - obrał nieco inną drogę. Na początku roku co prawda rozpoczął współpracę z HTC, na mocy której opracowana przez niego aplikacja liczy kroki wykorzystując czujniki wbudowane w One'a (M8), ale nie oznacza to, że firma zamierza zaniedbać własne gadżety. Jak donosi The Verge, wkrótce na rynku zadebiutować ma Fitbit Surge.

Fitbit Surge, Źródło zdjęć: © theverge.com
Fitbit Surge
Źródło zdjęć: © theverge.com

Wiadomo, że Surge zostanie uzbrojony w pulsometr, GPS i zestaw czujników, dzięki czemu będzie w stanie monitorować pracę serca oraz liczyć kroki, spalone kalorie, przebyty dystans i pokonane piętra, a także analizować sen użytkownika. Na to wszystko dochodzi jeszcze ekran, na którym wyświetlane będą powiadomienia ze smartfona, więc gadżet Fitbita pełnić będzie jednocześnie rolę inteligentnego zegarka.

Surge nie będzie tani, bo jego cena oscylować ma w granicach 250 dolarów (ok. 830 zł). Myślę jednak, że dla osób prowadzących aktywny tryb życia będzie ciekawszą propozycją niż jakikolwiek zegarek z Androidem Wear.

Ciekaw jestem, czy w perspektywie kilku lat firmy takie jak Jawbone i Fitbit przetrwają rewolucję na rynku wearables. Widać jednak, że dynamicznie reagują na zachodzące zmiany, a tego nie można powiedzieć nawet o niektórych gigantach mobilnych technologii.

Źródło: The Verge

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.