Galaxy S8 z technologią 3D Touch? Samsung goni Apple’a

Galaxy S8 z technologią 3D Touch? Samsung goni Apple’a14.11.2016 20:52
Źródło zdjęć: © openattitude
Łukasz Skałba

Technologia wykrywająca siłę nacisku jaką wywieramy palcem na wyświetlacz dopiero raczkuje. Mają ją nieliczni, a ci, co jej nie mają, twierdzą często, że jej nie potrzebują. W dużej mierze bierze się to z braku kontaktu z omawianą technologią. Wkrótce będzie ku temu więcej okazji, bo nadchodzące flagowce Samsunga będą prawdopodobnie wyposażone w panel wykrywający różne stopnie nacisku.

Krótka historia “trójwymiarowego” dotyku

Gdy zaczynam testy nowego smartfona z Androidem, łapię się na tym, że próbuję ikonki dociskać, dokładnie tak jak robię to na co dzień w iPhonie. 3D Touch Apple’a działa perfekcyjnie, co nie zmienia jednak faktu, że nadal wiele osób lubi opowiadać bzdury, że to software’owa ściema, a nie digitizer nowej generacji. Mniejsza. Apple nie był przecież pierwszy.

Podczas gdy wszyscy wyczekiwali premiery iPhone’a 6s, Huawei postanowił zażartować sobie z jabłkowego giganta i zrobił wszystko, żeby zaprezentować podobną technologię przed nim. Huawei Mate S w wersji z ekranem Force Touch jest jednak niczym Lumia 6,2 cala superflagowiec - wszyscy o nim mówią, ale na tym się kończy. Nie da się go praktycznie nigdzie kupić, a filmików ukazujących technologię w akcji jest bardzo niewiele.

ZTE Axon Mini - How To Use Pressure-Sensitive Screen

Warto dodać, że jeszcze przed Huaweiem zapowiedziany został Axon Mini, który według ZTE jest pierwszym smartfonem z ekranem Force Touch. W tym przypadku jednak producent po prostu pospieszył się z puszczeniem notki prasowej - Huawei i Apple działające urządzenia zaprezentowali wcześniej.

Pora na Samsunga

O planach Samsunga świadczą o tym nie tylko wnioski patentowe złożone przez Samsunga wiele miesięcy temu, ale również słowa osób ściśle powiązanych z firmą.

Samsung rozważa częściowe wdrożenie technologii wykrywającej siłę nacisku w modelu Galaxy S8. Pełna adaptacja technologii nastąpi jednak dopiero w ciągu 1-2 lat.

Jeśli wierzyć plotkom, Apple pracował nad nią ponad 4 lata zanim ujrzała ona światło dzienne. Samsungowi z pewnością zajmie to krócej. Apple zbadał grunt, więc inne firmy mają już ogólne pojęcie po czym stąpają. Synaptics już od ponad roku produkuje zresztą panele wykrywające siłę nacisku.

Warto również wspomnieć o tym, że ze strony software'owej sytuację upraszcza Google, który wraz z Androidem 7.1 dodał wsparcie dla niektórych funkcji znanych ze smartfonów Apple'a. Programowo Samsung również ma już więc na tacy praktycznie gotowe rozwiązanie.

Wiele wskazuje więc na to, że Galaxy S8 faktycznie może mieć ekran wykrywający siłę nacisku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.