Google znalazł sposób na zmuszenie producentów do szybszego aktualizowania swoich urządzeń?

Google znalazł sposób na zmuszenie producentów do szybszego aktualizowania swoich urządzeń?26.05.2016 11:54

Według majowych statystyk ponad półroczny Android 6.0 Marshmallow kontroluje obecnie raptem 7,5 proc. urządzeń z Androidem. Czy jest to wynik słaby? Ano słaby. Google może szykować jednak kolejny sposób na walkę z fragmentacją.

Kolejny, bo takich prób było wiele. Kilka lat temu Google zawarł z partnerami porozumienie, a mocy którego ci mieli aktualizować swoje urządzenia do wszystkich wydań, które pojawią się w ciągu 18 miesięcy od premiery telefonu. Nie każdy się z tego wywiązywał. W ubiegłym roku Google wymyślił comiesięczne aktualizacje bezpieczeństwa. Z tym też bywa ciężko.

Nowym orężem w walce z fragmentacją mają być... wykresy

Jak twierdzi powołujący się na "zaznajomione ze sprawą" źródła Bloomberg, Google sporządził ranking producentów, którzy najszybciej aktualizują swoje smartfony. Chodzi zarówno o łatki bezpieczeństwa, jak i kolejne wydania Androida.

Źródło zdjęć: © pixabay.com
Źródło zdjęć: © pixabay.com

Wspomniany ranking został już ponoć rozesłany partnerom, aby ci mogli zobaczyć, jak wypadają na tle konkurencji. Co jednak ciekawe, Google rozważa ponoć upublicznienie tego rankingu, aby wywrzeć nacisk na producentach.

Taki ruch mógłby wpłynąć negatywnie na relacje między Google'em a partnerami, ale - powiedzmy sobie szczerze - ten pierwszy znajduje się w takiej pozycji, że nie bardzo musi się tym przejmować.

Android to najpopularniejszy system operacyjny na świecie (nie tylko mobilny). Z ostatniego raportu Gartnera wynika, że system ten znajduje się na ponad 84 proc. smartfonów, które trafiły na rynek w pierwszym kwartale. Czego by Google nie zrobił, producenci telefonów i tak nie mają dokąd uciec. A problemu fragmentacji firma jest świadoma. Cytowany przez Bloomberga Hiroshi Lockheimer, który czuwa nad rozwojem zielonego systemu, nazywa fragmentację "najsłabszym ogniwem w kwestii bezpieczeństwa Androida".

Z nowym pomysłem jest tylko jeden problem

Wszystko zależy od tego, w jaki sposób Google ma zamiar przygotowywać wspomniany ranking. Często zdarza się, że dany smartfon w ramach testów dostaje aktualizację w jakimś małym kraju. Jeśli takie telefony byłyby oznaczane jako "zaktualizowane", niewiele by to zmieniło. Reszta świata w takich sytuacjach zazwyczaj i tak czeka tygodniami, jeśli nie miesiącami.

Poza tym taki ranking mógłby się odbić na jakości samych aktualizacji. Proces aktualizowania urządzeń trwa tak długo głównie ze względu na szereg testów, które są czasochłonne i kosztowne. Producenci, którym zależy na "aktualizacyjnym wizerunku", przez wspomniany ranking zaczęliby bardziej skupiać się na czasie, a mniej na jakości. To mogłoby skończyć się źle.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.