HTC w fatalnej kondycji mimo całkiem niezłej sprzedaży flagowców. Czy sytuację poprawi M7?

HTC w fatalnej kondycji mimo całkiem niezłej sprzedaży flagowców. Czy sytuację poprawi M7?07.01.2013 15:30
Źródło użytego zdjęcia: nerdapproved.com

HTC podało dziś wyniki finansowe za czwarty kwartał 2012 roku. Niestety, są one kiepskie. Właściwie słowo "kiepskie" jest w tym przypadku nie do końca trafne, ponieważ tak tragicznie nie było od 2004 roku, czyli długo przed nastaniem ery smartfonów. Czy nadchodzącemu flagowcowi tajwańskiego producenta - HTC M7 z nakładką Sense 5.0 - uda się wyciągnąć firmę z kryzysu?

W czwartym kwartale 2012 roku marce HTC udało się wypracować jedynie 34,4 milionów dolarów. Dla porównania, w analogicznym okresie roku 2011 wynik ten sięgnął ponad 377 milionów dolarów. W ciągu roku zanotowano więc ponad 91-procentowy spadek. Jest to najgorszy wynik finansowy osiągnięty przez tajwańskiego producenta w ciągu ostatnich lat.

[solr id="komorkomania-pl-141923" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4710,galaxy-s-ii-wkrotce-z-aktualizacja-do-androida-4-1-poprawki-takze-dla-galaxy-s-iii" _mphoto="galaxysii-141923-241x168-7dd42e5.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3294[/block]

Co ciekawe, jeszcze kilka dni temu "wewnętrzne źródła" koncernu informowały o tym, że jego flagowe produkty sprzedają się całkiem nieźle, przynajmniej w niektórych rejonach świata. HTC Windows Phone 8X radzi sobie ponoć rewelacyjnie w USA, a Japończycy, Tajwańczycy oraz Chińczycy pokochali 5-calowca HTC Butterfly.

Dlaczego więc jest tak kiepsko? Cóż, nietrudno zauważyć, że wyniki finansowe HTC znacząco się pogorszyły dosłownie kilka miesięcy po tym, jak firma ogłosiła, że porzuca produkcję low-endów i że skupi się wyłącznie na urządzeniach z wyższej półki. Taka decyzja dziwiła od samego początku, bo to przecież takie budżetowce jak HTC Wildfire czy Windfire S cieszyły się ogromną popularnością.

Zdaje się, że tajwański producent uważnie przyjrzał się ruchom konkurencji, ale niestety nie tej co trzeba. Ktoś najwidoczniej wyszedł z założenia, że skoro Apple zarabia krocie wyłącznie na sprzedaży produktów high-endowych, to jest to recepta na sukces. Należało jednak chyba mierzyć siły na zamiary i spojrzeć chociażby na to, co robi inny gigant, czyli Samsung; flagowce południowokoreańskiego koncernu sprzedają się rewelacyjnie, ale nie zapomina on o ciągłym wzbogacaniu swojego portfolio w urządzenia budżetowe.

[solr id="komorkomania-pl-141852" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4717,blokada-uslug-google-na-windows-phone-kto-traci-najwiecej" _mphoto="wp8-141852-270x151-e250751f42d9f.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3295[/block]

Dlatego też nie sądzę, by kondycję finansową firmy HTC była w stanie poprawić nowa nadzieja tajwańskiego koncernu, czyli model HTC M7. Według przecieków ma on zostać wyposażony w 4,7-calowy wyświetlacz Full HD, czterordzeniowy układ Qualcomma o taktowaniu 1,7 GHz, 2 GB pamięci RAM oraz 13-megapikselowy aparat.

Nowością ma być także odświeżona nakładka producenta Sense UI w wersji 5.0, która określana jest jako "prosta i czysta". W Sieci pojawiły się już nawet pierwsze screeny zdradzające nieco szczegółów na temat designu nowej odsłony nakładki.

HTC Sense 5.0 (fot. pocketnow.com)
HTC Sense 5.0 (fot. pocketnow.com)

Wszystkie dane na temat nadchodzącego flagowca HTC powinniśmy poznać podczas targów CES 2013, które startują już jutro.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.