iPhone 14 Plus przysporzył Apple'owi kłopotów. Firma nie wiedziała nawet, jak go nazwać

iPhone 14 Plus przysporzył Apple'owi kłopotów. Firma nie wiedziała nawet, jak go nazwać29.09.2022 20:17
iPhone 14 i 14 Plus
Źródło zdjęć: © Apple

Wiele wskazuje na to, że nazwa "iPhone 14 Plus" została wymyślona w ostatniej chwili.

W latach 2014-2017 Apple używał oznaczenia "Plus" to odróżniania iPhone'ów z większymi ekranami. I tak obok 4,7-calowego iPhone'a 6 pojawił się 5,5-calowy iPhone 6 Plus.

Wszystko zmieniło się w roku 2018, gdy na rynek trafił iPhone XS i jego większy brat. Phil Schiller - ówczesny szef marketingu - zauważył podczas premiery, że już podstawowy model ma ekran porównywalny ze wcześniejszymi "plusami", więc potrzebne jest nowe nazewnictwo. I tak powstał iPhone XS Max.

iPhone Plus powrócił, ale Apple do ostatniej chwili miał inne plany

Tegoroczne portfolio obejmuje modele iPhone 14, 14 Plus, 14 Pro oraz 14 Max. Oznaczenie "Plus" zostało użyte po raz pierwszy od 2017 roku, ale wygląda na to, że Apple nie miał takiego zamiaru.

Serwis iCreate zauważył, że na stronie Apple'a w wielu miejscach występuje nazwa "iPhone 14 Max". Można było ją zobaczyć m.in. na liście produktów w sekcji prawnej.

iPhone 14 Max na stronie Apple'a, Źródło zdjęć: © icreatemagazine.nl
iPhone 14 Max na stronie Apple'a
Źródło zdjęć: © icreatemagazine.nl

Wspomniana lista została już poprawiona, ale na oficjalnej witrynie wciąż można znaleźć chociażby zdjęcia promocyjne z plikami opisanymi jako "iPhone 14 Max".

Nowy smartfon miał się nazywać iPhone 14 Max?, Źródło zdjęć: © Apple
Nowy smartfon miał się nazywać iPhone 14 Max?
Źródło zdjęć: © Apple

Najwidoczniej ostateczna decyzja zapadła na ostatnim etapie. Prawdopodobnie Apple bał się, że klienci myliliby iPhone'a 14 Max z iPhone'em 14 Pro Max.

iPhone 14 Pro to źródło marketingowych problemów

Wygląda na to, że obawy związane z marketingiem nie były bezpodstawne. W połowie września jeden z najbardziej cenionych analityków nazwał iPhone'a 14 Plus "strategiczną porażką".

Z przytoczonych przez analityka danych wynika, że iPhone 14 Plus sprzedaje się najgorzej z całej serii. Wyniki mają być tak słabe, że ponoć zmusiły Apple'a do drastycznego zmniejszenia zamówień w kolejnych miesiącach.

Firma zapewne spodziewała się, że iPhone 14 Plus może sprawiać problemy, skoro do ostatniej chwili głowiła się nad jego nazwą.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.