iPhone 14 wariuje na kolejce górskiej. Wzywa pomoc jak do wypadku

iPhone 14 wariuje na kolejce górskiej. Wzywa pomoc jak do wypadku10.10.2022 14:36
iPhone wzywa pomoc na kolejce górskiej
Źródło zdjęć: © Apple, Getty Images

Kolejka górska to nie miejsce dla iPhone’a 14. Nowa funkcja Crash Detection w urządzeniach Apple służąca do wykrywania kolizji włącza się zupełnie przypadkowo na rollecoasterach, traktując zabawę w parku rozrywki jako niebezpieczny wypadek.

Domyślnym powodem, dla którego nie należy brać ze sobą smartfona na kolejkę górską, jest obawa, że może on wypaść z kieszeni lub rąk, jeśli przyjdzie nam do głowy nagrać przejażdżkę. Okazuje się jednak, że w przypadku iPhone'a 14 pojawia się jeszcze jeden kuriozalny problem.

Jak donosi "The Wall Street Journal", kilku użytkowników nowego iPhone'a 14, iPhone'a 14 Pro i Apple Watcha w Stanach Zjednoczonych zgłosiło, że ich urządzenia wezwały na pomoc służby ratunkowe do parku rozrywki, traktując przejażdżkę na kolejce górskiej jako wypadek samochodowy. Serwis donosi o co najmniej sześciu przypadkach wezwania służb ratunkowych z powodu fałszywych alarmów.

"Odkąd iPhone 14 trafił do sprzedaży, dyspozytornia 911 w pobliżu parku rozrywki Kings Island otrzymała co najmniej sześć telefonów o treści:
"Właściciel tego iPhone'a miał poważny wypadek samochodowy...".
Tyle, że właściciel był po prostu na kolejce górskiej" – zauważa dziennikarka Joanna Stern.

iPhone 14 wzywa pomoc na rollercoasterze

Przypadkowe uruchomienie najnowszej funkcji bezpieczeństwa Apple jest prawdopodobnie spowodowane nagłą zmianą ruchu na kolejce górskiej, która wyzwala czujniki iPhone'a błędnie interpretujące przejażdżkę jako wypadek samochodowy. Rzecznik Apple poinformował, że firma przetestowała funkcję z ponad milionem godzin danych o wypadkach samochodowych i analizą jazdy w świecie rzeczywistym. Przeprowadzono już kilka testów sprawdzających dokładność funkcji Crash Detection w iPhone 14, z różnym skutkiem.

W odpowiedzi na test przeprowadzony przez "The Wall Street Journal" na złomowisku, gdzie iPhone nie zauważył niektórych wypadków samochodowych, rzecznik Apple stwierdził, że warunki testowe nie zapewniły iPhone'owi wystarczających czynników do uruchomienia alarmu. Wskazał, że iPhone'y nie były podłączone do Bluetooth lub CarPlay i mogły nie pokonać wystarczającej odległości przed uderzeniem, aby zarejestrować wypadek.

Konrad Siwik, dziennikarz Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.