Nowe iPhone'y będzie można... subskrybować. Chcę coś takiego u innych producentów!

Nowe iPhone'y będzie można... subskrybować. Chcę coś takiego u innych producentów!10.09.2015 07:41
iPhone 6s
Źródło zdjęć: © Apple
Konrad Błaszak

Oglądając wczoraj konferencję Apple'a - delikatnie mówiąc - nie byłem porażony nowościami, a bardziej odhaczałem plotki i przecieki jakie już jakiś czas temu pojawiły się w sieci. Tylko w jednym momencie moja uwaga w całości była poświęcona temu wydarzeniu, gdy mówiono o corocznym programie wymiany iPhone'ów na nowe.

Wczorajsza konferencja przyniosła trochę nowości, ale niemal wszystko było wiadomo już wcześniej, zarówno w przypadku iPada Pro jak i nowych iPhone'ów 6s. Mimo tego muszę przyznać, że udało się Apple'owi mnie zaskoczyć i to bardzo pozytywnie. Na plus zdecydowanie wyróżnia się "iPhone Upgrade Program", czyli usługa, dzięki której po regularnym płaceniu abonamentu może można wymienić smartfona na nowy model.

Zasady działania są bardzo proste. Wystarczy zakupić iPhone'a 6a lub 6s Plus, zapisać się do tego programu i po roku oddać swój telefon, dostając w zamian zupełnie iPhone'a 7 (lub jakkolwiek będzie się nazywał). Apple jak żaden inny producent jest pod względem czasu premier nowych smartfonów przewidywalny do bólu, więc wiadomo, że po 12 miesiącach w kieszeni wyląduje kolejna generacja. Ponadto abonament ten uwzględnia także ulepszony program AppleCare+, która rozszerza czas gwarancji do dwóch lat (co akurat nie jest potrzebne), umożliwia dwukrotną naprawę urządzenia, gdy zostanie coś zniszczone w czasie użytkowania w zamian za stałą opłatę serwisową oraz daję dostęp do fachowej pomocy technicznej przez cały czas.

Ceny prezentują się oczywiście różnie i zależą od modelu oraz konkretnej wersji pojemności (oczywiście po roku dostanie się wariant z tej samej półki).

  • iPhone 6s (16 GB) - 32,41$ miesięcznie (122 zł miesięcznie x 12 = 1464 zł)
  • iPhone 6s (64 GB) - 36,58$ miesięcznie (138 zł miesięcznie x 12 = 1656 zł)
  • iPhone 6s (128 GB) - 40,75$ miesięcznie (153 zł miesięcznie x 12 = 1836 zł)
  • iPhone 6s Plus (16 GB) - 36,58$ miesięcznie (138 zł miesięcznie x 12 = 1656 zł)
  • iPhone 6s Plus (64 GB) - 40,75$ miesięcznie (153 zł miesięcznie x 12 = 1836 zł)
  • iPhone 6s Plus (128 GB) - 44,91$ miesięcznie (169 zł miesięcznie x 12 = 2028 zł)
Ceny iPhone'ów 6S w 2-letnim abonamencie
Ceny iPhone'ów 6S w 2-letnim abonamencie

Patrząc na ceny tych smartfonów w abonamentach oraz doliczając wartość AppleCare+ (99 dolarów) śmiało można stwierdzić, że jest to bardzo atrakcyjna usługa. Nie dość, że niemal nie trzeba martwić się o smartfona dzięki rozszerzonej gwarancji, to jeszcze co roku dostaje się nowy model zostawiając aktualny. Świetna propozycja dla osób, którym po wymienia smartfona nie chce bawić się w wymienianie starego.

Niestety program tak będzie działać tylko w Stanach Zjednoczonych, ale patrząc na niego zastanawia mnie jedna kwestia...

Czemu takie usługi nie są powszechne?

Z punktu widzenia konsumenta jest to usługa bardzo wygodna, bo płaci za iPhone'a raz, a potem tylko płaci kilkadziesiąt dolców miesięcznie i nie martwi się niczym. Apple natomiast może odzyskanego iPhone'a sprzedać ponownie jako refabrykowanego. Istotniejsze jest to, że dostaje coś dużo cenniejszego - wiernego klienta. Jeśli chodzi o tego producenta to przywiązanie do marki i tak jest na dość dużym poziomie, ale firmy tworzące urządzenia z Androidem czy Windows Phone'em powinny pomyśleć nad czymś takim.

Jeśli w Polsce, któryś z producentów smartfonów na Androidzie wprowadziłby takie rozwiązanie, a ja ufałbym mu na tyle, że bez wahania wziąłbym jego następnego smartfona, to wykupienie tego abonamentu byłoby dla mnie oczywiste. Wprowadziłbym tylko jedną poprawkę i umożliwił wymianę smartfona co dwa lata, ponieważ to właśnie najczęściej po takim okresie ludzie zmieniają swoje urządzenia.

Dla mnie Apple pozamiatało tym rozwiązaniem i jeśli klienci będą o tym należy informowani (a zapewne będą) to następna generacja urządzeń Apple może być pewnym produktem dla kilku milionów osób jeszcze na długo przed premierą. Można narzekać na nowe urządzenia, ale marketing i zatrzymanie u siebie klienta specjaliści z Cupertino mają opanowane do perfekcji.

Źródło: Apple via neowin.net

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.