Jak włączyć dymki czatu w aplikacji Facebook Messenger?

Jak włączyć dymki czatu w aplikacji Facebook Messenger?14.02.2019 14:12
Facebook Messenger
Redakcja Komórkomanii

Dymki czatu są szalenie użytecznym rozwiązaniem, które ułatwia korzystanie z aplikacji Messengera. Oto, jak włączyć je, gdy nie są standardowo aktywne lub zostały przypadkowo wyłączone.

Czym są dymki czatu w Messengerze?

Dymki czatu (znane również jako Chat Heads) to miniaturki ze zdjęciami kontaktów (awatarami) w aplikacji Messenger, pod którymi ukrywane są poszczególne konwersacje. Dzięki nim komunikator Facebooka nie zajmuje stale całego ekranu, gdy użytkownik chce sprawdzić wiadomości.

Dymki "przypominane są" do bocznej krawędzi ekranu, ale użytkownicy mogą swobodnie zmieniać ich położenie. Na ekranie pojawiają się po otrzymaniu wiadomości (widoczne jest zdjęcie kontaktu, który ją przesłał), ale Messenger jest rozwijany dopiero po kliknięciu w dymek.

Wszystkie wiadomości grupowane są w jednym miejscu, ale po kliknięciu w grupę prezentowane są poszczególne konwersacje. Rozwiązanie jest więc bardzo wygodne - umożliwia sprawdzanie i odpisywanie na wiadomości bez konieczności każdorazowego uruchamiania aplikacji Messengera czy minimalizowania programu, z którego użytkownik korzysta w danej chwili.

Dymki czatu zostały dodane w aplikacji Messenger już w 2013 roku, a w 2018 roku - wraz z czwartą wersją rozwojową programu - użytkownicy dostali możliwość dopasowywania kolorów dymków do kontaktów.

Jak włączyć dymki czatu w aplikacji Messenger?

W momencie, w którym dymki czatu nie są widoczne po otrzymaniu wiadomości, należy:

  • uruchomić aplikację Messenger;
  • przejść do profilu użytkownika (zdjęcie w lewym rogu ekranu);
  • na liście opcji odszukać \Dymki czatu;
  • zaznaczyć opcję (suwak powinien się przesunąć).

Osoby, które nie chcą korzystać z dymków czatu, w ten sam sposób mogą wyłączyć ten dodatek.

Należy pamiętać, że dymki czatu dostępne są tylko w standardowej wersji programu Messenger. Wersja "lite" komunikatora Facebooka nie obsługuje tego dodatku.

Z dymków czatu Messengera mogą korzystać użytkownicy smartfonów iOS, ale pojawiają się one tylko podczas korzystania z aplikacji Facebooka. Niestety, nie pojawiają się na ekranie głównym lub podczas korzystania z innych aplikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.